galop leren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardekid

galop leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 09:43

heey ik ben milou

en heb een schetlander
ik heb er in gereden we zijn nu bezich met galop
als ik buiten ben of in de bak wil ze niet galoperen op mijn
teken alleen als zij er zin in heeft niet vaak
maar alleen als een pony mee galopeerd

romyloverrr

Re: galop leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:47

schetlander = shetlander.

inrijden moet je aan de prof. overlaten , dat kun je op je 11e nooit goed doen !
wij kunnen je vanf de pc niet helpen , je zult toch echt iemand die er verstand van heeft erbij moetn laten komen !

ik kan hier wel uit concluderen dat je niet concequent genoeg bent ,
galop = galop of ze zin heeft of niet .
maar:
- dan moeten medische redenen uitgesloten zijn
- jij niet te zwaar , en zeker niet te lang bent
- ze spieren er klaar voor zijn

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:50

Goede begeleiding en instructie hebben... Dit kan ik toch niet serieus nemen, je kan het woord 'shetlander' nog niet eens spellen. :n

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 09:54

ten eerste ik zit op mijn ipad en die heeft een raar toetse bord en ten 2de ben ik 11 en ten derde heb ik dislectie als je on mijn profiel had gekeken ik hoor bij de 10 %zwaarste dit is niet boos bedoelt sorry als het zo lijkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:14

Op zich is spellen niet zo'n punt, dyslectie is echt een hartstikke lastig probleem! Maar zou je wel hoofdletters aan het begin van de zin en punten aan het einde willen zetten? Dat maakt het voor de lezers veel makkelijker om je tekst te lezen en dus je vraag te begrijpen. Dat lukt je vast als je de tekst een keertje extra doorleest voordat je hem instuurt naar bokt.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:14

Geen probleem, daar baseer ik het niet op. Waar ik het wel op baseer is je 11-jarige leeftijd, dat is voor jou natuurlijk al heel wat en volwassen, maar dat is het totaal niet. Wat vinden je ouders hiervan?
Meid, ook Adelinde Cornelissen heeft les, iedereen heeft les nodig, hoe goed je ook bent. En vooral als je op 11-jarige leeftijd een pony wil inrijden, heb je hele goede begeleiding nodig anders kunnen er ongelukken gebeuren, en dat willen je ouders en jij natuurlijk niet. Begeleiding is makkelijk te vinden, zo ook op de Boktmarkt als op Marktplaats, en héél belangrijk!

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 10:17

waarom moet ik het aan een prof over laten als ik al 3 heb in gereden en heb groot gemaakt .
Wendy mijn pony die heb ik zien geboren worden en is af gestoten door haar moeder
het is in spaarnwoude bos gebeurt mijn opa en ik komen daar vaak omdat ze is afgestoten moest ze door iemand verzorgt worden want ze sterft alleen in spaarnwouden ik mocht haar kopen en ik kan haar blind vertrouwen waarom moet een prof dat doen de vee arts noemde dit een uiterst bijzondere band

niet boos bedoelt

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 10:18

ik krijg wel hulp van mijn tante

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:23

TAO -> RT-P

__Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:29

Oke wat ik zou doen is:
Of een goede instructeur nemen die je kan helpen met je shetlander.
Als TS dit echt niet wil kan je natuurlijk het ook zelf doen. Hoe ik dit zou doen is eerst aan een longeerlijn en dan hem naar je stem laten luisteren. Dan leert hij/zij dat als je 'Draff' zegt je pony naar draf gaat. Als je er dan op zit en je zegt 'galop' en je legt je buiten been een klein stukje naar achter associeert je paard dat na een tijdje met galop. Of zeg ik nu iets wat helemaal niet klopt? Zo zou ik het doen.
Succes !

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 19:01

ze kan al galop alleen niet van iemand weg galoperen ze wil er bij blijfen dat begrijp ik want het is een kudde dier alleen ik wil geen rake klap met de zweep uitdelen

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:03

Als jij de leider bent ben jij haar kudde, dus dan luistert ze naar jou en voelt ze zich veilig bij jou, wat nu duidelijk niet het geval is. Heb niet het idee dat je tante je goed begeleid, zou het eens met je ouders over een andere instructrice hebben.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:07

Ik zou het ook niet zo blijven doen...
En een zweepje voelen ze amper he, niet erg om een keer een tik te geven.
Zolang je maar consequent bent.
En dat je er al een paar hebt ingereden...betekend niet dat elke pony hetzelfde is.
Een andere instructrice is geen gek idee.

Hoe oud is de pony en kan ze wel aan de longe?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:07

ik zou niet weten hoe een prof een shet zou moeten beleren..

TS heb je hem weleens gelongeert?Als hij goed luistert naar de commando's stap,draf,galop....moe je als je hem rijdt 'galop' zeggen en tegelijkertijd de hulpen geven.
Maar hij moet eerst aan de longe goed reageren op de commando's.
Maar ja....het blijft een shet natuurlijk.Hij moet wel een goede dag hebben :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:11

Je hebt ook kleine volwassenen ;)
Ben zelf denk k niet zwaarder dan de gemiddelde 11jarige (geen inrij prof maar als voorbeels ;) )
En ook een shet kan goed ingereden worden...kost misschien wat meer moeite.
Eerst goed het grondwerk in orde hebben en dan eens erop gaan zitten

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 21:17

Narita schreef:
Als jij de leider bent ben jij haar kudde, dus dan luistert ze naar jou en voelt ze zich veilig bij jou, wat nu duidelijk niet het geval is. Heb niet het idee dat je tante je goed begeleid, zou het eens met je ouders over een andere instructrice hebben.

ze vertrouwt me blind alleen als er een pony acht haar loop dan galopeert ze niet zonder een zweep tikje ik kan met haar galoperen alleen niet als er een groep achter mij loopt en ik geen zweepje heb en mijn tante is manege houder en heeft training gedaan voor het natural horsemancip alleen ze is op vakantie en zij tegen mij ga maar oefenen om haar in beweging te houden en dan gaan we over anderhalfe week door
Narita schreef:
Geen probleem, daar baseer ik het niet op. Waar ik het wel op baseer is je 11-jarige leeftijd, dat is voor jou natuurlijk al heel wat en volwassen, maar dat is het totaal niet. Wat vinden je ouders hiervan?
Meid, ook Adelinde Cornelissen heeft les, iedereen heeft les nodig, hoe goed je ook bent. En vooral als je op 11-jarige leeftijd een pony wil inrijden, heb je hele goede begeleiding nodig anders kunnen er ongelukken gebeuren, en dat willen je ouders en jij natuurlijk niet. Begeleiding is makkelijk te vinden, zo ook op de Boktmarkt als op Marktplaats, en héél belangrijk!

maar ze is al helemaal in gereden alleen ze wil en durft niet van iemand weg galoperen zonder zweep

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:21

Tja als ze al wel ingereden is...correct...en ze doet dit...dan uhm...
Strenger en consequenter zijn?
Haar probleem dat ze niet weg wilt van de rest :+

Beetje apart dat ze wel al helemaal ingereden is en net nog niet ;)

FIFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:29

Ik wil niet heel vervelend zijn maar.... Penny?

Ik vind het namelijk heel bijzonder dat een 11 jarige al 3 pony's heeft grootgebracht en heeft ingereden. En je shet is geboren in het spaarnwoude bos?? Ik denk niet dat daar wilde shetjes rond rennen..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:37

Die rennen daar ook niet rond ;)
En zover ik weet ook niet bij manege spaarnwoude...

Maar als de pony wel al correct is ingereden en dit blijft doen...moet je strenger worden ;)
Die shet doet wat ze wilt, maar dat mag geen enkele pony op die manier...een shet niet...een nrps niet...niets niet :)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:40

Penny of niet, als er echt een shetlandertje zo beleerd wordt moeten we er alles aan doen om haar een beetje hulp te geven zodat het tenminste nog een beetje te redden valt.. In de juiste handen. Vraag me af hoe dat rijden gaat. Ach ja, hij hoeft ook geen Z-proef te lopen dus zolang ze er beide maar lol in hebben.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:06

Een 11-jarige kan best een shetlander beleren met de hulp van iemand anders :) Mijn beste vriendin heeft met hulp van haar nicht haar shetlander op 9-jarige leeftijd beleerd. :)

Maar je moet het wel met hulp doen. Heb je les? Dan zou je aan je instructrice kunnen vragen of ze je wil helpen :)

Succes!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:48

Dr tante helpt dr blijkbaar...maar nu blijkt ook dat de shet al wel goed ingereden is, maar niet achter de kont van een ander weg wilt met galop. Tja dan ben k simpel...strenger zijn, pony heeft nix te willen :+
Maar vind t wel een apart verhaal :)

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 19:46

Okey ik ben nu bijna 13 mijn Shetlander rijd goed en alles is gelukt. ZONDER HULP . Ik vind het wel raar dat jullie eerst naar mijn persoonlijk heid keken . Wendy rijd nu voor beginners ze is echt heel braaf en heeft al heel wat ruiters leren rijden . Ik wil jullie een ding zeggen ik ben opgegroeid tussen de paarden ik ben geboren op een manege . Wendy is geboren in spaarnwouden daar waar ik BIJ WAS . Ik kan haar zo erg vertrouwen en ik ben geïnterviewd door het blad "hoefslag" omdat ik zoon goeie band met mijn paard heb ik zelf ben erg klein en ben niet heel zwaar . Ik heb goed overwicht op haar en we rijden nu vaak samen buiten zonder dat ze ook maar ergens van schrikt jullie hebben niet geweten wat voor band ik met haar had . Maar ik wil jullie zeggen die band is niet normaal . Hier mee wil ik eigenlijk zeggen je leeftijd maakt niet uit maar je ervaring wel je soort maakt niet uit maar je band wel !!