Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)Narita schreef:Als jij de leider bent ben jij haar kudde, dus dan luistert ze naar jou en voelt ze zich veilig bij jou, wat nu duidelijk niet het geval is. Heb niet het idee dat je tante je goed begeleid, zou het eens met je ouders over een andere instructrice hebben.
Narita schreef:Geen probleem, daar baseer ik het niet op. Waar ik het wel op baseer is je 11-jarige leeftijd, dat is voor jou natuurlijk al heel wat en volwassen, maar dat is het totaal niet. Wat vinden je ouders hiervan?
Meid, ook Adelinde Cornelissen heeft les, iedereen heeft les nodig, hoe goed je ook bent. En vooral als je op 11-jarige leeftijd een pony wil inrijden, heb je hele goede begeleiding nodig anders kunnen er ongelukken gebeuren, en dat willen je ouders en jij natuurlijk niet. Begeleiding is makkelijk te vinden, zo ook op de Boktmarkt als op Marktplaats, en héél belangrijk!

Mijn beste vriendin heeft met hulp van haar nicht haar shetlander op 9-jarige leeftijd beleerd.