Hoe benen stilleggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzykizzx

Hoe benen stilleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 12:00

Heei bokkers

Ik heb een klein probleempje, mijn benen gaan steeds op en neer tijdens het rijden in draf(alleen bij lichtrijden).
En dan shop ik de pony steeds,en als ik op een kleine pony zit dan raak ik steeds zijn benen aan.
Dit is niet alleen heel vervelend voor mij maar dus ook voor de pony!
Ook draaien mijn tenen steeds naarbuiten,ik heb daar ook al van alles voor geprobeerd maar tevergeefs.
Ik heb dus echt een benenprobleem.Heeft er iemand van jullie een idee en/of oplossing?!Want het ziet er niet uit.

Groetjes Lizzy

Loeky01

Re: Hoe benen stilleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:02

Naar je gehele lichaamshouding kijken! Als je de mogelijkheid hebt, ga ook eens op een grotere pony/paard zitten. Als je verschil ziet kwa je beengebruik (niet je tenen), kan het er ook aan liggen dat je onrustiger rijd op de pony omdat je te lang bent.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:04

Rij je al lang? Zorg dat je stijgbeugelriemen op de juiste maat zijn. Zorg dat je met de bal van je voet in je stijgbeugel steunt en je hakken uitdrukt. Veel draven en veel oefenen. Het is zo, dat je spieren sterk moeten worden, en dat kan door veel oefenen. Overleg met je instructeur, misschien kun je er samen extra op letten. Succes!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:07

Oefenen, oefenen, oefenenm :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:36

Je been vanuit de heup naar binnen draaien, dus op de binnenkant van je bovenbenen zitten ipv de achterkant, je moet je heupen zijwaarts openen, ipv naar voren. Je hakken laten vallen ipv uitdrukken.

Verder: laat je opgooien en land gewoon zachtjes.

De tips hier zijn wel leuk, maar zorgen er alleen maar voor dat je je benen enorm aanspant om ze maar stil te houden, en dan kan je onmogelijk meegaan in de beweging van je paard, wat weer voor minder stil zorgt.

Als je de benen van je pony aan kunt raken met je voeten als je erop zit, ben je imo te groot voor die pony :)