hoiii..
laatste tijd loop ik met Tenno beetje tegen een probleem aan, zodra hij iets moeilijk vindt gaat hij te diep en achter de teugel lopen en zodra je daar been geeft gaat hij stil staan en staakt hij enorm!!!
wat ik dan doe is vooral rustig blijven en hem in de vooruit krijgen en begin dan ff weer bij lang en laag, maarja zodra ik hem wat opak is hij boos en staakt hij weer.
natuurlijk heb ik hem laten nakijken. tanden zijn goed. rug was ook niks mee aan de hand en zadel ligt ook goed.. nou staat hij erook om bekent dat hij niet de makkelijkste is en zomaar kan uitvallen en je eraf bokken. vooral als je hem wat uitdaagt met een iets wat moeilijker oefening pakt ij het de ene dag heel werkwillig op en de andere dag vertikt hij het.
eerst dgat ik die heeft energy te veel en moet gewoon zijn ei kwijt dus elke dag fanatiek gereden zodat hij minder druk zou zijn, maarja Tenno blijftTenno en is gewoon alledagen druk en wil graag lopen!
dit werkte dus niet. en heb hem nu 1,5 week rust gegeven gewoon losgooien en buitenspelenen moet nog kijken of dat werkt.
maar heeft iemand nog rijtechnische trucjes of ervaringen hiermee?