Equator's 2de keer op HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_x3

Equator's 2de keer op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 22:59

Dag iedereen,

Na lang twijfelen zijn we hier weer ! :) Na ons vorige topic zijn we aan de slag gegaan met jullie tips, en ik wou eens het voorlopige resultaat laten zien.
Sinds een maand of 3 nemen we nu ook les bij een nieuwe instructeur, hij is heel erg goed ! Dus ik ben heel blij!
[RT-HAW] Equator voor het eerst op HAW = dit is ons vorig topic

Verdere aandachtspunten:
- rustig blijven
- Equator ruimte geven, zeker in galop

Hou het alstublieft vriendelijk :D :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Celine_x3 op 07-12-12 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Equator's 2de keer op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:04

Dat ziet er al stukken beter uit :D Echter zou hij van mij nog meer lengte mogen maar hij lijkt daar zn bouw niet helemaal in mee te hebben. Hij drukt wel regelmatig zijn rug weg en krijgt heel veel spanning, probeer richting die ontspanning te blijven.
En als je stelling vraagt doe dan je hand naar binnen, op de eennalaatste foto zie ik een binnenhand die veel te ver terug is en dat komt niet ten goede aan de ontspanning.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:06

Wauw, wat een verbetering!!
Je hebt ook een ander zadel, of niet? Je houding is in elk geval ook erg vooruit gegaan!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:06

Probeer hem goed over de rug te houden, op de galopfoto duwt hij er zich bijvoorbeeld uit.
Op enkele foto's werk je terug met je binnenhand, let er op dat je dus je handen samen houdt.
Maar ik ben er zeker van dat je nieuwe lesgever je heel goed begeleidt :j Heb zelf ook enkele lessen van hem gehad & was daar heel tevreden over!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:30

Dit ziet er al een stuk beter uit.
Van mij mag je paard ook nog meer lengte hebben maar gezien de bouw van je paard is dit erg lastig. ( Komt vast wel goed in de toekomst). Probeer goed op je beenligging te letten, jezelf lang te maken en rechtop te zitten. Je bent in ieder geval al goed op weg. * Ga zo door

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:32

mooie schimmel, ik kan zo niet echt iets verkeerds opmerken, veel succes verder!

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:49

Gave kleur dat oranje, staat erg stoer! Mooi paard ook!

Een tipje: Leg je focus eens op waar je naartoe rijdt. Door je hoofd zo naar beneden te buigen breng je jezelf uit balans (je eigen balans moet verticaal zijn) en dat heeft direct effect op de balans van je paard. Dat kan zich uiten in bijv. op de voorhand duiken, te diep opkrullen, rug wegdrukken etc.

Ik denk dat als je dat een beetje aandacht gaat geven tijdens het rijden dat je wat meer de puntjes op de i zet. Het geheel ziet er namelijk al erg mooi uit vind ik. Je rijdt netjes en vriendelijk. Ook vind ik je paardje er heel werklustig uitzien, vol concentratie en hij draagt z'n staart mooi ontspannen... Leuk om te zien!

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:32

leuk paard en zeker een verbetering met het vorige topic......ik zeg, ga lekker zo door

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:50

Wat een verbetering vergeleken met je vorige topic!
Ik vind dat je houding ook al een stuk mooier is geworden.
Verder zie ik zo 1,2,3 geen dingen die me opvallen eigenlijk. :)

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:01

Wat een verbetering! Volgens mij mag je wat rechter op zitten en je schouders wat meer naar achter/beneden doen tijdens het rijden. Blijf dus over je paard heen kijken. Maar het ziet er al veel beter uit :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:06

Zo wat een heerlijk paard!
Je bent zeer zeker vooruit gegaan en je paard natuurlijk dan ook :j
Let op je binnenhand dat je beweging houd in je pols zoals mijn instructrice dat altijd zo mooi zeg, soepel blijven in je pols je moet het kunnen bewegen.

Probeer je hand dus niet naar binnen te draaien zo zet je het onbewust vast.
Soms lijkt het of je een beetje wil steunen van voren , probeer je handen iet wat hoger te dragen want nu leg je ze een beetje langs zijn hals , leg ik het goed uit?

Maar echt een mooie vooruitgang! En een super gave schimmel!

Celine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 22:17

Allereerst bedankt voor alle reacties ! :D
We werken nog steeds aan de ontspannenheid. Ik ben er me zeker van bewust dat, zeker in galop, er nog een hele hoop verbeteringen kunnen gedaan worden.
Ik heb inderdaad een nieuw zadel, waar ik heel tevreden over ben! :o
Ik zal de tips zeker proberen toepassen.. :)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:54

Wat een stoere schimmel.
Jullie zijn hard voruit gegaan.
Train je wel eens op de longe?
Dit is een welkome afwisseling voor jou en je paard.

Celine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 15:16

Dankuwel :D

Ik longeer hem toch regelmatig, ook soms voor het rijden, omdat het zot er dan eens uit is :)
Deze week heeft mijn lesgever hem voor de eerste keer gelongeerd met de dubbele longe, en dat zal volgende week weer gebeuren.
Equator nam dit zeer goed op!