hoe trainen jullie je paard? dressuur enspringen uithoudings vermogen krachtopbouw , schema, post het. puur uit nieuwsgierigheid en ik zoek nog wattips enzo voor de training van mijn paard, om er bij te stoppen enzo;)
vertel er bij waar voor het is en hoe je het aanpakt, en natuurlijk...is er verbetering gekomen? ;D
x mandy
brighteyes85
Geplaatst: 04-12-12 13:03
zijn al 100 topics over, check de zoekfunctie
aeolusnr1
Dit is zinloos om tips te gaan opnoemen. Je moet het trainen van een paard alleen overwegen als je daar zelf de kennis en kunde voor hebt, anders zou je je moeten laten begeleiden door een ervaren instructeur/trainer. Elke fout in het aanleren is een fout meer die in het geheugen van het paard opgeslagen wordt, want zo is het echt je kan er dingen instoppen maar je kan er niets gaan uithalen (je kan de harde schijf niet gaan wissen). Een paard moet al eerst een goede basis aangeleerd krijgen en das echt heel uitgebreid .
S_uus
Geplaatst: 05-12-12 16:49
Train op actief zijn en blijven, trainen op los in het lichaam en loslaten . Op het achterbeen zetten, op kuitdruk blijven .
Vandaag staat er een balkjes parcours in de planning , goed voor het actief houden van het benen werk.
Ik denk dat iedereen dit wel doet. Ik heb ook dagen van lang laag er tussen zitten, voorwaarts neerwaarts. 1/2 x per week longe. 1x per week vrij , maar wel uitrazen aan het halster.
Ik vind afwisseling in de training belangrijk. De ene keer wat meer conditie training en de andere keer proefgericht en op los laten en ontspanning trainen. Geen paard is gelijk dus een trainingsschema zal ook per paard verschillen.
ik train mijn paard voor het op eigen benen lopen door expres veel volte's te rijden en op de binnenhoefslag te laten lopen. voor conditie laat ik haar langere stukken draven op een recht stuk. en elke keer probeer ik om het stukje draven een paar meter langer te doen.
Ik vind afwisseling belangrijk. Zo doe ik de ene keer een serieuse dressuurtraining, de keer erop even wat vrijheidsdressuur en dan weer eens wat springen en ga zo maar door.
Ik doe maar wat. Buitenrijden is wat ik t leukste vind. Afwisseling vind ik wel belangrijk. Ik volg dressuurles, daar leren we beiden van. Ik poets veel, oefen met longeren, afentoe een wandelingetje of sprongetje, keertje zonder zadel. Echt trainen komt er bij ons niet van.