Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rea schreef:Als je googled : overgangen rijden impuls; krijgt je meerdere resultaten van Bokt.nl![]()
Tijdens je trainingen zeker veel overgangen rijden, van stap naar draf, draf verruimen, terugschakelen, halt houden, terug vertrekken in draf, dan weer stap, enzovoort enzoverder.
Let er daarbij zeker op dat je je overgangen correct rijdt, dwz. zonder je paard te overvallen en bruusk van de ene gang naar de andere te gaan. En zonder teugeltrekwerk, maar door je zit te verzwaren en je benen aan te sluiten en je paard licht op de hand te houden.
Dit zijn trouwens elementaire dressuurzaken, die je lesgever zeker al benoemd heeft.
Zoniet loont het zeker te vragen waarom, misschien zit er in je basis iets nog niet goed ?
mijn is ook moeilijk heet te krijgen ze is erg koel in der hoofd en kijk ook nauwelijks ergens van op
toeters en bellen, maakt niets uit, maar ze wakker krijgen is een ramp 

) en hij moet jou volgen/gehoorzamen.Lon83 schreef:Ik heb hetzelfde probleem, inmiddels wel in de L2, waar ze er volgens mij nog wat strenger op zijn... Paard is soms wat té relaxed... Reageert wel goed op het been, maar niet dat vlugge wat je graag wilt zien, dus ik lees even mee.Mijn paard is gewoon heel moeilijk 'heet' te krijgen...