Sinds mei is mijn paard kreupel uit de wei gekomen, een paar dagen aangekeken, maar werd niet beter. Toch besloten naar de dierenarts te gaan, het bleek een verzwikte kogel. een week rust, en dan mochten we weer opbouwen. Tijdens het opbouwen ging het een tijd goed, en dan liep ie weer slecht. Weer een paar dagen rust, en liep hij weer goed. We vertrouwden het niet helemaal, dus weer terug naar de dierenarts gegaan, die wist het eigenlijk niet zo goed, dus had gezegd : elke dag even longeren, en daarna erop stappen (ongeveer 30 minuten). dit ging goed, maar elke keer ging het na een paar dagen weer slechter. Toch weer naar de dierenarts gegaan, Scan en foto's gemaakt, en het bleek dat hij verstuikte bandjes in het hoefgewricht had. Dus nu 6 weken lang elke dag stappen en op de lange zijdens draven. Maar mijn paard gaat er elke keer vandoor, aangezien hij nu heel erg veel energie heeft, als we buiten gaan wandelen om de energie er een beetje af te halen, begint hij te rennen van blijdschap (heb hierdoor ook een trap gehad) In de bak gaat hij ook rennen en bokken als hij daar de kans voor krijgt. (ben er ook meerdere malen afgevallen). We hebben nu dus een soort spul waardoor hij een beetje rustig word. Maar dit werkt ook niet altijd. Hoe kan ik de energie er een beetje afkrijgen (zodat ik dus weer buitenritten kan maken) zonder dat hij op hol slaat?
Als je paard de hele dag buiten staat, wordt hij minder fris en druk als hij er even uit mag. Nu heb je de kans dat als je paard naar buiten komt, hij heel hard gaat rennen en gaat bokken als hij even los komt en dat werkt niet echt bevorderlijk. Als je paard altijd buiten staat, wordt hij niet zo druk als hij er even uit mag omdat hij altijd kan bewegen, wat ook nog eens beter is voor zijn herstel. Goed trouwens dat je hem van het krachtvoer hebt gehaald, want anders krijg je echt een bommetje.
Flowerr
Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-12 18:37
Je hebt helemaal gelijk! Maar is de wei nu niet gevaarlijk? De weide is bij ons heel erg nat... we hebben kleigrond..
Ik weet niet of een droger deel kunt afzetten? Of dat je een paddock hebt waarbij je gewoon hooi kunt voeren en daar dag en nacht in met een ander paard?
Mijn paard heeft beschadigde collaterale banden in zijn voorbenen gehad en heeft boxrust gehad. De boxrust deed hij prima maar daarna heel erg fris en niet te handelen. Wij hebben hem voor de opbouw naar het paardenzwembad gebracht daar kon hij op een veilige manier bewegen zonder risico op overbelasting en hij kon zijn energie kwijt. Na een maand was hij relax genoeg om rustig aan onder zadel op te bouwen. Bij mijn paard heeft de bandblessure bijna een jaar geduurd, het is een pittige blessure en ik zou zeker de tijd nemen voor rustig herstel.....