paard te gespannen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meagen

paard te gespannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 19:02

hallo allemaal

ik wil graag tips hebben over mijn paard
thuis is er niks aan de hand met trainen
maar zodra ik op concour dressuur ga rijden is ze zeer gespannen

losrijden gaat gewoon als thuis
maar zodra ik de ring in ga krijg ik het er niet uit

ik ben daar in tegen ben ik er zeer rustig in
nu zit ik er aan te denken om magnezium te gaan geven voor de spanning

hebben jullie anders nog meer tips

groetjes

midgie

Re: paard te gespannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 08:50

Magnesium geven is nooit verkeerd, maar die spanning komt van jou, want je zegt met losrijden gaat het nog goed en in de ring begint het, dus waarschijnlijk ga jij toch anders doen met je ademhaling, met je hulpen, er is iets waarop het paard reageert wat bij jou vandaan komt.

poef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:05

midgie schreef:
Magnesium geven is nooit verkeerd, maar die spanning komt van jou, want je zegt met losrijden gaat het nog goed en in de ring begint het, dus waarschijnlijk ga jij toch anders doen met je ademhaling, met je hulpen, er is iets waarop het paard reageert wat bij jou vandaan komt.

Ik herken dit probleem.
Als jezelf daar dan niet bewust van bent, wat zijn dan de tips om aan jezelf te werken?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:28

Miss zelf magnesium gebruiken en blijven ademen, je zal zelf met je spanning om moeten leren gaan want je paard neemt het altijd over , dat is vaak het probleem op wedstrijd terrein , er is zoveel negativiteit en paarden zijn daar heel gevoelig voor, helaas krijgen vaak de paarden de schuld en zie je dus ook vaak erg grof en onterecht gedrag van ruiters op wedstrijden , terwijl de fout bij hunzelf ligt,
Leer zelf met je spanning omgaan en anders lekker thuis blijven of met een andere instelling wedstrijden gaan rijden het is tenslotte een hobby en ook je paard hoort daar plezier in te hebben,

poef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:34

Ik doe het ook voor mijn plezier. Wil gewoon af en toe een wedstrijd om te kijken of we goed bezig zijn.
Het gaat mij ook niet om de punten. Ik ben al blij als ik gewoon netjes ontspannen rond kom.
Zelf voel ik mij echt niet gestrest, maar doe het dan blijkbaar toch.
Wat zijn hulpmiddelen voor jezelf?