Galoperen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

isaenjelte

Galoperen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 17:26

Hallo, vanavond ga ik weer lekker naar mijn pony! /3 Heb daar heeeeeel veel zin in, maar ik wil haar graag goed laten galopperen en dat moet ze nog wel even leren... Ze gaat meestal in een wat aparte galop of heel hard draven/een telgang. Weten jullie een goede manier om haar wat rustiger in galop te krijgen??? Alle reacties zijn WELKOM! *\o/*

aeolusnr1

Re: Galoperen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:02

De allerbeste manier is ; les nemen.
En met les nemen bedoel ik echt privéles.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:12

Ik denk inderdaad dat het best is om les te nemen. Er spelen zoveel dingen mee dat wij daar niet bij kunnen helpen. Zoals kent de pony longeren onder het zadel, zoniet wel aan de longe. Jonge pony of oudere pony is er misschien een mankement waardoor het pijnlijk is voor de pony. Beter om iemand erbij te hebben die kan zien wat het probleem is om je gericht te kunnen helpen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:36

Als ze het nog wel even moet leren zou ik het in een les behandelen, want zomaar even leren gaat niet het vergt tijd en geduld en galopperen is voor veel paarden erg moeilijk als er een ruiter op de rug zit, zeker als er geen voorbereiding aan vooraf is gegaan en galopperen leren met het hier te vragen zou ik zeker niet aanraden , want je kan niet vanaf de pc leren galopperen, leer eerst eens wat galopperen is enz

isaenjelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:29

aeolusnr1 schreef:
De allerbeste manier is ; les nemen.
En met les nemen bedoel ik echt privéles.

Heb ik al! *D (maar wilde het zelf echt proberen) TNX

isaenjelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:30

Tigra_ schreef:
Ik denk inderdaad dat het best is om les te nemen. Er spelen zoveel dingen mee dat wij daar niet bij kunnen helpen. Zoals kent de pony longeren onder het zadel, zoniet wel aan de longe. Jonge pony of oudere pony is er misschien een mankement waardoor het pijnlijk is voor de pony. Beter om iemand erbij te hebben die kan zien wat het probleem is om je gericht te kunnen helpen.

We overwegen of ze misschien een draver is... :j

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:32

Je zegt dat hij z springen/dressuur is.. Dan neem ik aan dat hij normaal kan galoperen?

isaenjelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:33

midgie schreef:
Als ze het nog wel even moet leren zou ik het in een les behandelen, want zomaar even leren gaat niet het vergt tijd en geduld en galopperen is voor veel paarden erg moeilijk als er een ruiter op de rug zit, zeker als er geen voorbereiding aan vooraf is gegaan en galopperen leren met het hier te vragen zou ik zeker niet aanraden , want je kan niet vanaf de pc leren galopperen, leer eerst eens wat galopperen is enz

Nou ik kan zelf goed galopperen hoor! :j Maar misschien had er iemand dezelfde ervaring, met een pony en heeft toen (dit) en (dat) gedaan om het te helpen bijvoorbeeld een speciale les!? Maar bedankt om aangegeven dat ik niet duidelijk genoeg was! :j (maar dat je niet kunt leren galopperen via de computer dat snap ik wel!)

isaenjelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:34

_nvds schreef:
Je zegt dat hij z springen/dressuur is.. Dan neem ik aan dat hij normaal kan galoperen?

Dit gaat over Chloe mijn moeders pony! Sorry die heb ik nog niet op mijn bokt staan! haha :j

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:37

_nvds schreef:

Precies, en daarboven zeg je dat jullie denken dat ze een draver is, maar op je profiel staat welsh cob :')

isaenjelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:42

Jikkeee schreef:
_nvds schreef:

Precies, en daarboven zeg je dat jullie denken dat ze een draver is, maar op je profiel staat welsh cob :')

Sorry.. Het is een anderen pony! :j

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:46

Oke dan snap ik m :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:21

isaenjelte schreef:
Tigra_ schreef:

We overwegen of ze misschien een draver is... :j

Okey maar ook die kunnen galopperen. Je wil het graag zelf doen maar heb je het als een aan de longe gedaan dus op commando gezet? Zoniet is dat stap 1. En dan vanaf daar kun je het beste naar buiten en lange stukken op zoeken.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:30

@ TS

mijn fries heeft leren galopperen door heel kleuter agtig door te gaan zitten en in de hoek aan te springen. daarna proberen op de volte. en daarna pas op t rechte einde.
en vooral goed belonen als hij in galop gaat !

mijn instructrice gaf mij les, maar ik snapte t zelf nooit helemaal.
mijn instructrice is een keertje opgestapt, en toen bleek dat mijn paard het niet goed snapte.
nadat mijn instructrice wist hoe mijn paard reed kon ze mij gerichter helpen.
is dat misschien ook een idee voor jou ?