Ik ben lang aan het twijfelen geweest, HAW of alleen fototjes. Maar ik denk dat ik er zelf meer aan ga hebben als ik de foto's hier zet.
Deze foto's zijn op een mistige zaterdagochtend getrokken, maar ik vind ze wel heel duidelijk.
(Black) Beauty is een 7 jarige merrie die ik op deze foto's nog maar een week heb, en nog maar 4 keer gereden heb. (Ondertussen is ze hier anderhalve week). (Ik heb ook een hekel aan die naam, maar ze reageert er zo goed op... dus is het Beauty geworden)
Zij reed met de vorige eigenaar L in België (VLP). Ik heb maar maximaal een B proefje gereden met mijn vorige paard. Dus totaalniveau: B
Ik vind het zelf al een heel fijn beeld om er nog maar zo kort mee bezig te zijn, en ik hoop in de toekomst een paar nette dressuurproeven neer te zetten.
Werkpunten aan mijn houding:
[*]Hielen naar buiten, of tenen naar binnen, maar hier straft zij mij op af, want als ik met mijn kuit aandrijf, dan overdrijft ze door in galop aan te springen
[*]Niet naar mijn paard kijken, dan zit ik al veel rechter
[*]Benen langer houden (ik trek mijn kniëen op)
Werkpunten aan haar:
[*]Passen meer voorwaarts, ze doet zo graag zijwaartse passen, dat ze soms vergeet haar benen naar voor te zetten ook in oefeningen
[*]Achterhand er meer bij krijgen, en die valse knik eruit
[*]Af en toe nog wat zenuwachtige trippelpasjes, maar dat snap ik, het is een redelijk nieuwe omgeving.
En foto's:

Rustig instappen met nierdekentje, het was eigenlijk niet echt koud, maar wel vochtig met die mist

Rustig losdraven, zit recht Seline!

Ik ben hier precies een patattenzak...

Mijnheer de fotograaf, U bent scheef. Voor de rest wel een fijn beeld op mijn houding na.

Eventjes iets meer lengte in de hals brengen, want ze durft zichzelf wat opkrullen.

Een paar trippelzenuwpasjes want daarachter ergens staat een paard, en toch vind ik dit een mooie foto!

Eerste iets overhaaste galop van de dag, lekker naar binnen vallen, volledig strekken...

Inzetten volte, lelijke kapstokvoeten...

Rustig stappen zodat ik mijn jas kan uitdoen

Zo zie ik mijzelf liever rijden dan met die dikke jas.

Inzetten volte, hier loopt ze al een stuk vlotter.

Nog wat stapwerk

En rustig uitstappen
Voila, graag lekker veel rijtechnisch commentaar, maar vergeet niet dat we nog maar pas een combinatie zijn!