Palomino Elina aan het werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelleee

Palomino Elina aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:47

Misschien kennen jullie Elina al van het volgende topic:
[ITP] Herfstfotoshoot van palomino Elina door Laurence Verheijen

Buiten allerlei shootjes doen, rijden we natuurlijk ook gezellig in de piste. :)
Elina is 8 jaar oud, maar ze is nog maar 1 jaar onder het zadel.
Daarvoor heeft ze 2 veulentjes gehad. :D
Ze is super flexibel in haar lijf.
Toch is het niet altijd super gemakkelijk :p Elina is door een Saint Georges ruiter gereden voor dat ik haar had, en die vrouw heeft er een aantal dingen ingestoken op die korte tijd. :) Ze kent wijken héél goed (te goed, waardoor het soms moeilijk is haar recht te richten, ze wijkt vaak vanzelf, wat dus niet de bedoeling is :n), schoudenbinnenwaarts, traver, keertwendingen ed. :)
Maar toch moet er hard aan haar basis gesleuteld worden. Haar galop is totaal nog niet verzameld. Die staat trouwens ook nog niet op foto. :D
Daar crost ze er echt vandoor. Daarop moeten we dus nog veel oefenen. :o

Genoeg gekletst, hier de foto's *\o/* (ook nog niet te veel op mijn houding letten, nog veel werkpunten) :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Wijken :) hier meer buitenteugel, maar dan gaat ze vaak te hard opzij, dat wil ik vermijden
Afbeelding

5. Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Na al dat werk, toch maar wat poseren :) dat doen we zo graag! <3

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Laaaacheen! :D
Afbeelding

9. En wat zottekes doen :+
Afbeelding

Wat vinden jullie er al van? :)
Ik hoop op lieve en positieve commentaar dat motiverend werkt. 8-)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:51

Wat een leuke pony! Dat rode staat echt heel chique!

Jouw houding is helemaal niet zo slecht hoor. Probeer alleen wat meer op je kont te gaan zitten, dan ga je nog wat rechter zitten en ook voor je uit kijken, dat zou je houding veel meer 'af' maken.

Ik heb wel het idee dat je zadel best een stukje te ver naar voren ligt, als hij iets verder naar achter zou liggen, zit je zelf ook een stuk makkelijker, buiten dat het feit dat het fijn is voor je pony dat de schouder vrij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:52

Wat een leuke pony zeg! Wel zie ik goed wat je bedoelt, ze kent de oefeningen maar is eigenlijk nog niet correct in de aanleuning. Ik zie vrij veel spanning in de hals en de rug. Misschien werkt het voor jou om haar veel meer op halslengte te gaan rijden zodat ze leert de rug te ontspannen en te gebruiken.
Succes met haar :)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:55

Joolien schreef:
Wat een leuke pony zeg! Wel zie ik goed wat je bedoelt, ze kent de oefeningen maar is eigenlijk nog niet correct in de aanleuning. Ik zie vrij veel spanning in de hals en de rug. Misschien werkt het voor jou om haar veel meer op halslengte te gaan rijden zodat ze leert de rug te ontspannen en te gebruiken.
Succes met haar :)

Dat van die hals kan ik ergens wel begrijpen.
Maar je moet weten, ik heb haar nog maar een maand. :) en ik denk dat de vorige eigenaar haar rolkur of dergelijke heeft gereden, want ze kroop heel vaak achter de teugel. :D
Daar heb ik nu het meeste aan gewerkt. :p

Anoniem

Re: Palomino Elina aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:58

Alles op z'n tijd natuurlijk maar ik denk dat het wel verstandig is om eerst op correct lichaamsgebruik te trainen alvorens verder te gaan met allerlei oefeningen.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 22:00

Joolien schreef:
Alles op z'n tijd natuurlijk maar ik denk dat het wel verstandig is om eerst op correct lichaamsgebruik te trainen alvorens verder te gaan met allerlei oefeningen.

Dat is zo :)
Het enige wat ik nu doe bij het trainen, zijn overgangen, mooie buigoefening rijden en rechtrichten. Dus dat als ik de middenlijn neem, dat ze gewoon mooi recht loopt en niet direct begint te wijken.
Nu heb ik voor de foto gewoon eens laten zien wat ze kan. Normaal doe ik dat niet :) mag ook niet van mijn lesgeefster. :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:54

Op de eerste foto is de pony vals nageeflijk. De schoft komt niet omhoog, maar zakt juist weg. Probeer meer voorwaarts te blijven rijden, en ook lengte te geven zodat je pony er met de neus uit kan. Vanuit het voorwaarts/neerwaarts ga je weer oppakken naar "meer compact"

Verder heb je een prachtige pony, die zeker het bekijken waard is, maar hang een poster boven je bed, en probeer tijdens het rijden voor je te kijken ipv naar ja pony ;)

Je houding is niet heel verschrikkelijk hoor. Probeer je meer te ontspannen, zo te zien trek je je schouders op, en zet je daarmee ook je hand iets vast.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 23:01

Angela schreef:
Op de eerste foto is de pony vals nageeflijk. De schoft komt niet omhoog, maar zakt juist weg. Probeer meer voorwaarts te blijven rijden, en ook lengte te geven zodat je pony er met de neus uit kan. Vanuit het voorwaarts/neerwaarts ga je weer oppakken naar "meer compact"

Verder heb je een prachtige pony, die zeker het bekijken waard is, maar hang een poster boven je bed, en probeer tijdens het rijden voor je te kijken ipv naar ja pony ;)

Je houding is niet heel verschrikkelijk hoor. Probeer je meer te ontspannen, zo te zien trek je je schouders op, en zet je daarmee ook je hand iets vast.

Dank je :)
Met die commentaar ben ik veel. Dat ga ik proberen!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 23:03

Angela schreef:

Bij de eerste foto is het ook wel wat bedriegelijk :) in die hoek kijkt ze heel vaak op.
Dus hier probeerde ze eigelijk weer opzij te kijken omdat daar de paarden staan en daar probeer ik haar nu uit te rijden. :D
Daarom dat ze zo wat opgetrokken loopt. :D Dus ze wilt naar boven kijken, maar mag eigenlijk niet :D

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:17

Leuke pony! :)
Ik ga mee met het bovenstaande commetaar.. Probeer ook je knik in je ellebogen te houden en meer ontspannender gaan zitten. Ook zie ik dat je een beetje kapstokjes hebt, probeer je tenen naar binnen te draaien. Ik vind het er verder opzich netjes uit zien :)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 20:41

xKirst schreef:
Leuke pony! :)
Ik ga mee met het bovenstaande commetaar.. Probeer ook je knik in je ellebogen te houden en meer ontspannender gaan zitten. Ook zie ik dat je een beetje kapstokjes hebt, probeer je tenen naar binnen te draaien. Ik vind het er verder opzich netjes uit zien :)

Dank je :)
Van dat ontspannender zitten vind ik zelf ook :D

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:05

Leuke pony en mooi kleurtje ;)

wat mij opvalt is dat het zadel toch wel redelijk hinderlijk voor haar is. Ik zou proberen deze verder naar achter te leggen zodat haar schouder mee ruimte krijgt.

Verder zou ik haar neusje er meer uit willen zien, ze duwt zich nu heel erg op en ik heb het idee dat zij in haar eigen houding loopt.
Misschien kun je eens proberen lang en laag te rijden, zodat zij haar rug gaat gebruiken. Je geeft aan dat je een instructrice hebt, zij moet jou daar als het goed is bij kunnen helpen ;)

enne.. voor je uitkijken en rechtop blijven, maar dit vind ik zelf ook nog steeds heel moeilijk haha!
Succes, jullie zijn een leuke combi! :)

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:02

echt een super leuke ponny!! Ze ziet er erg goed uit.
Ik stoor me vooral aan het zadel, het zal zeker een heleboel schelen als die niet meer zo op haar schouder ligt!
Succes verder! :D

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:46

De binnenteugel meer ontspannen. Verder ziet het wijken en schouderbinnenwaarts er goed uit!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 22:08

Roosii3jJ schreef:
echt een super leuke ponny!! Ze ziet er erg goed uit.
Ik stoor me vooral aan het zadel, het zal zeker een heleboel schelen als die niet meer zo op haar schouder ligt!
Succes verder! :D

Dat klopt :)
Heb voor haar een paard gehad, daar moest het zadel goed naar voor. :p soms vergis ik mij bij mijn pony.
Danku! :D

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 22:09

Avanti schreef:
De binnenteugel meer ontspannen. Verder ziet het wijken en schouderbinnenwaarts er goed uit!

Danku, dat ga ik proberen! :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:45

Gave pony! Ik ga mee met het commentaar hierboven. Zadel wat verder naar achteren, en proberen om voor meer lengte te geven (bijvoorbeeld door je binnenhand zo nu en dan eens te openen, gaat ze ook meer op eigen benen lopen in plaats van in jouw handen/ achter de teugel).

Ik lees al dat je les hebt, dat gaat echt wel helemaal goed komen. Ik vind jullie een hele leuke combinatie om te zien!

ANA2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:55

Wat een mooie pony,

Als enige tip die ik je mee wil geven is; Probeer voor je pony uit te kijken.
Ik zie je op veel fotos naar beneden kijken of naast je kijken.
Daar kan je pony scheef van gaan lopen. Probeer er op te letten.
Verders ziet het er erg mooi uit.
Veel plezier er verder mee!

AnneGero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:20

Zeer mooie pony heb je daar, das echt men type^^

Bij mij vielen er 2 dingen voornamelijk op. Probeer je handen mooi recht te houden, zodat je beter kan rijden. En ook iets meer op je poep gaan zitten, zodat je meer naar achteren gaat zitten met je rug , op die manier ga je zelf ook makkelijker zitten.
Kan wel zijn dat wann je meer nr achteren gaat zitten, je je teugels ietsje losser zal moeten nemen omdat je handen dan ook van plaats veranderen.
Verder super mooi, rood staat echt super !

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 19:50

Dank jullie wel voor de aanmoedigend commentaar! :)

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:08

Ik vind het er prima uitzien, jullie beginnen net. Zadel wat naar achter, en idd voor je uitkijken. Ik heb dezelfde neiging, heb ook een knapperd, maarntoch doen hoor. Ga je profijt van hebben! Lekker doorgaan zo!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:09

_Michelleee schreef:
Joolien schreef:

Het enige wat ik nu doe bij het trainen, zijn overgangen, mooie buigoefening rijden en rechtrichten. Dus dat als ik de middenlijn neem, dat ze gewoon mooi recht loopt en niet direct begint te wijken.
Nu heb ik voor de foto gewoon eens laten zien wat ze kan. Normaal doe ik dat niet :) mag ook niet van mijn lesgeefster. :D

Oefeningen als wijken en schouderbinnenwaarts zijn oefeningen die ik vooral zou blijven meenemen in de training. Worden ze soepel en gehoorzaam van en zeker bij schouderbinnenwaarts kan je fijn dat achterbeen er onder rijden. Zorgen dat ze in een fijn ritme en met aanleuning er door loopt en gewoon blijven mee nemen. Speel er maar wat mee. :)

foto 2 lijkt ze aan te bieden van te willen zakken. Geef haar die ruimte ook maar een keer. :)

Verder vind ik het er al bij al lang zo slecht niet uit zien voor nog maar een maand samen te rijden.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 17:39

Nu heb ik voor de foto gewoon eens laten zien wat ze kan. Normaal doe ik dat niet :) mag ook niet van mijn lesgeefster. :D[/quote]
Oefeningen als wijken en schouderbinnenwaarts zijn oefeningen die ik vooral zou blijven meenemen in de training. Worden ze soepel en gehoorzaam van en zeker bij schouderbinnenwaarts kan je fijn dat achterbeen er onder rijden. Zorgen dat ze in een fijn ritme en met aanleuning er door loopt en gewoon blijven mee nemen. Speel er maar wat mee. :)

foto 2 lijkt ze aan te bieden van te willen zakken. Geef haar die ruimte ook maar een keer. :)

Verder vind ik het er al bij al lang zo slecht niet uit zien voor nog maar een maand samen te rijden.[/quote]

Ja opzich wel :) maar ze kan het al wel heel goed en ze moet eigenlijk eerst leren een mooie rechte middenlijn te nemen en geen kronkel "ik wil wijken" middenlijn. :p

Toch bedankt voor de leuke commentaar ;)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:35

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:48

Mooie pon! :j
Zelf denk ik dat je wel op ontspanning moet oefenen, dat is een stap voor de andere dingen die je nu al doet.
Je pon moet leren je hand te volgen naar voren. (ik zie net dat je dat aan het oefenen bent)
Verder met het wijken zul je je buitenbeen achter de singel moeten houden, dat heeft een wakende functie, zo kun je hem tegenhouden als hij te veel opzij gaat.
De voorhand moet voor blijven dus niet teveel tegenhouden van voor, daar heb je dat buitenbeen voor.
Gaat hij vanzelf opzij en luistert hij niet, moet je telkens een paar pasjes wijken, (dan leg je dus buitenbeen aan) dan weer rechtdoor, weer pasje wijken enz.
Er zijn veel paarden die dat doen hoor, gewoon zorgen dat je het niet op een standaard plaats doet. ;) (zoals lange zijde afwenden, je kunt ook korte zijde nemen en volte open sluiten, zo leert hij beter naar je te luisteren)
Jullie zien er samen heel leuk uit!