Volgens de jury reden we een nette proef, dat resulteerde in een mooie 2e plaats met 223 punten.
Equador is een ruin van 18 jaar, een fris paardje dat flink kan en wil doorlopen.
Van veel oefeningen na elkaar en vermoedelijk ook het 'alleen' zijn in de bak, wordt hij een beetje druk. Vandaar dat we deze proef reden met een los elastiek.
Over mezelf; ik ben 14 jaar, en rijd nu 8,5 jaar paard. Inmiddels ben ik aan de grote kant voor deze pony, vandaar dat dit waarschijnlijk ook een van de laatste wedstrijden is die ik met hem rijd.
De voorlezer praat duidelijk, dus het geluid kan aan!
Mijn eigen commentaar:
- Benen niet afsteken met halthouden, en hakken niet zo overdreven ver uitdrukken
- Handen hoger en dichter bij elkaar
- Niet achterover hangen, vooral in de galop zichtbaar
- Pony actiever laten galopperen, moet meer naar voren
- Meer stelling en buiging in de hoeken en op de voltes
- Onderdelen als middenstap en draf verruimen duidelijker laten zien
Hieronder nog even de coupon, met punten en commentaar van de jury.

Bij punt 6 staat: Galoppeerd aan, meer verruimen (is een beetje weggevallen door de foto)

Ik sta open voor commentaar; aarzel dan ook niet om dit te geven. Het is uiteraard een HAW topic.

Hou het wel een beetje lief graag.
) nog het zadel... Wanneer je een goed passend dressuurzadel op de pony legt, waar jij ook fijn in zit, zit je denk ik gelijk al een stuk beter omdat je houding door de vorm van zo´n zadel al meer verticaal geduwd wordt. Het zadel waar je nu op rijdt geeft je volgens mij teveel ruimte om te gaan zitten in de stoelzit. Je knieën en onderbenen kunnen volgens mij bijna geen verticale lijn vormen met jouw zitbeenknobbels en schouders.