Paard springt in linkergalop aan, maar bokt op been.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xCODA

Paard springt in linkergalop aan, maar bokt op been.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:18

Hallo, ik rijd sinds een maand of 3 op een paard. Ik heb hem samen met iemand anders beleerd (ik erop, degene die me hielp dus longe vast etc.) hij deed en doet het super goed. Maar nu stuitten we op een probleem... hij zat links vast, omdat ik telkens op recht vast pakten. We zijn ermee aan de slag gegaan, en hij is minder/niet meer scheef, loopt actief, treedt goed onder en blijft nageeflijk... maar de linkergalop is ons probleem. Zodra ik wil aan springen, leg ik mijn buitenbeen wat naar achteren (i.v.m uitzwaaien van de achterhand) ik dus mijn binnenbeen aan en vraag wat linkerstelling (binnenteugel tegen de hals door het naar binnenvallen, als hij niet naar binnenvalt vraag ik het gewoon binnenteugel van de hals buitenteugel tegen de hals). Maar hij schopt dus gewoon naar mijn been. We gaan ookal met hem op concour, puur voor de ervaring, dus we verwachten niks ofzo. :P
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 4493_n.jpg[/img]

Heeft iemand de gouden tip voor mij? Een zweepje erbij pakken of juist niet? Iemand ervaringen hiermee?

Alleen bruikbare tips en onderbouwend commentaar, ik hoef niet heel Bokt over me heen. Ik heb 3x per week les met dit paard van 3 verschillende mensen, dus begeleiding heb ik zéker. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Paard springt in linkergalop aan, maar bokt op been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:01

Dubbeltopic, slotje.