Gucci weer eens op de foto!!@ Work.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekkiej123

Gucci weer eens op de foto!!@ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 23:23

Hoii bokkers.

Vandaag ben ik gaan rijden in het zonnetje met
mijn friese merrie "Gucci" 5 jaar.. ulbert x rypke.

Ik heb nog erg moeite met mijn been stil en op de singel te houden, dat zie je ook terug in de fotos. Mijn houding wordt aan gewerkt. :P

Verder ben ik bezig om Gucci minder opgekropt te laten lopen, ze duikt heel snel achter de loodlijn.

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en als jullie tips hebben over mijn rijden hoor ik ze graag :D

1.Beetje losdraven.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.pasje verruimen.
Afbeelding
4.Galop. een van de moeilijkste dingen voor ons allebij.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. Mijn been _-:(
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.Middendraf, Achterhand moet er meer bij!
Afbeelding
9.Dit was het dan alweer :+
Afbeelding

Groetjes Romy & Gucci

Anoniem

Re: Gucci weer eens op de foto!!@ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 07:41

Machtige fries! Echt een stoer beest.
Ik zou proberen je been lang te houden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:45

Wat een stoer ding, ze lijkt wel een hengst. Ze mag alleen veel meer lengte in de hals, ze heeft nu en valse knik en dat is zonde! Daardoor komt er erg veel spanning, en dat is zonde. Probeer meer lengte te geven en meer ontspanning aan te bieden.

Edit, ik heb al eerder een topic van jou gezien dus ik ging even zoeken maar daar vind ik haar veel fijner lopen, mooi op lengte en ontspannen :)
Hoe gaat het met de tong?

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 14:03

Ja klopt. daar ben ik nu ook erg mee bezig, ze wil heel snel gaan opkroppen en haar rug wegdrukken waardoor er veel spanning komt.
ze kan ook wel mooi op lengte en ontspanning lopen zoals in mijn andere topic maar het is nog niet echt bevestigd. het zijn kleine stukjes wat steeds beter gaat.

met de tong gaat het eigenlijk heel goed. ik heb 1 keer gereden met een bitje met tonglepel en daarna weer met een dubbel gebroken bitje en het is nu veel minder, ze wil het alleen soms nog doen als ik ga halthouden, dan probeerd ze het af en toe nog is.

Oja en het is echt een merrie hoor :+

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 06:34

Zoals voorgaande heb ik dezelfde opmerking ivm een meer lossere hals.
Wat ik vaak doe (en dat is ook zeer bevorderend voor de bovenhalsspieren, want op iedere foto van u zijn de onderhalsspieren aangespannen) is vaak veranderen van lengte in de hals. Om de +- 5 minuten laat je haar wat langer en lager, dan neem je weer wat lichtjes op en laat weer zakken. Ze zal niet alleen meer die rug gebruiken (kan ze ook niet als je haar zo hoog gebruikt), maar ook haar onderhalsspieren lossen.

Ook had ik wel wat meer activering gezien vanachter. Ze kan heel mooi showen vanvoor, maar vergeet haar achterhand wat mee te nemen. Daardoor ga je dus ook minder spanning gaan krijgen in die hals :)

Maar goed, ze is jong en ze moet nog veel leren. Veel plezier ermee!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 06:44

Ik heb het gevoel dat op de momenten dat zij zich opkoopt jij de teugels heel strak of in ieder geval kort houdt. Probeer dus eens met een wat langere teugel te rijden om te zien wat ze doet.

Het is inderdaad een hele mooie Fries :)

Suena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:14

Als ze zich opkropt juist minder hand en meer been. Maar wel je been langhouden. Het lijkt alsof je iedere pas de spoor er in duwt. het zou zonde zijn als ze afstompt op je been.
En verder wil ik nog even zeggen dat ik je paard echt gaaf vind!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:52

Hey Room!
Gave foto's weer, had ze stiekem al op FB gezien!
Ga wel met de rest mee over die hals, al vind ik het niet verkeerd ogen bij een fries! Haha.
Enneeeeeh lagen er muntjes of briefjes van 100 op de grond?! =$
(Gaat ie verder goed met jullie?!)

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 14:05

Bedankt iedereen voor de tips. ik ga er zeker mee aan de slag!

@Loveuggs. haha meliss ik was goud aan het zoeken dat snap je toch wel :p
verder gaat alles goed! met jou ook ? x

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:12

Mooi paard en goed te zien dat jullie hard aan het werk zijn.

Twee tips: je beugel een gaatje korter. Je zit met opgetrokken hakken, maar volgens mij kun je sowiezo niet je hak voldoende uitdrukken bij deze lengte.
Ik denk dat het zo voor jou en je paard wat gemakkelijker wordt.
Daarbij vind ik jou zit over het algemeen vrij gespannen. Je werkt hard voor iedere stap, zo lijkt het.
Probeer je paard wat meer op eigen benen te laten lopen. Denk meer vooruit en ga echt zitten op je paard. Misschien kunnen inzichten uit het Centered Riding je verder helpen. (boek/instructie)
Succes.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:21

Leuk paard!
Ik denk dat hier het contact mist met haar mond. De verbinding is er nog niet altijd.
Op de fotos zie ik jou niet aan de teugels trekken of ze zo zeer te strak houden. Friezen kruipen graag in deze houding.
Ik durf bijna wel te zeggen dat als jij je teugels los gooit, ze in bijna dezelfde houding door zal blijven lopen.
De kunst is je handen juist niet helemaal te openen en je teugels los te gooien, maar je hand op dezelfde plek te houden en je paard daar vanuit je been tegenaan te laten lopen.
In het begin zal je dan best heel voorwaarts gaan. Je paard moet even snappen dat als zij het bit aanpakt, het tempo weer omlaag gaat en jij als beloning je hand opent.
Ook zou ik je paard lager instellen om de rug losser te maken. Dit is heel moeilijk als je verbinding kwijt is, dus dat is stap twee. Mocht je een goede verbinding voelen en je paard laat los in de kaak en neemt halslengte aan, ga haar dan lager instellen.
Ik kan vanaf de fotos niet inschatten hoe je paard aan je been is, maar mocht dit niet goed zijn, is dat het eerste waar je aan moet werken. Anders werkt met je been naar je hand toe drijven ook niet.
succes!

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:15

heey je zei al dat je aan je zit werkte maar probeer je handen rechtop te houden en niet naar je toe te trekken! Verder kan veel overgangen rijden en middengangen en wat ook vaak helpt is 8jes rijden! Veel van stelling wisselen en van hand veranderen. Je ziet vaak dat paarden die zich opkroppen zich daar ook vast zetten (niet persee met kracht) probeer haar niet de kans te geven en laat haar nadenken over wat jij vraagt. Veras haar soms met een figuur!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:31

jeetje wat een heerlijk beest om te zien!!
vind wel dat je ietsminder naar achter moet zitten met je rug in de galop!
maar ben wel dop op je paardje hoor

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 19:28

Dankjewel :D

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:30

Def schreef:
Leuk paard!
Ik denk dat hier het contact mist met haar mond. De verbinding is er nog niet altijd.
Op de fotos zie ik jou niet aan de teugels trekken of ze zo zeer te strak houden. Friezen kruipen graag in deze houding.
Ik durf bijna wel te zeggen dat als jij je teugels los gooit, ze in bijna dezelfde houding door zal blijven lopen.
De kunst is je handen juist niet helemaal te openen en je teugels los te gooien, maar je hand op dezelfde plek te houden en je paard daar vanuit je been tegenaan te laten lopen.
In het begin zal je dan best heel voorwaarts gaan. Je paard moet even snappen dat als zij het bit aanpakt, het tempo weer omlaag gaat en jij als beloning je hand opent.
Ook zou ik je paard lager instellen om de rug losser te maken. Dit is heel moeilijk als je verbinding kwijt is, dus dat is stap twee. Mocht je een goede verbinding voelen en je paard laat los in de kaak en neemt halslengte aan, ga haar dan lager instellen.
Ik kan vanaf de fotos niet inschatten hoe je paard aan je been is, maar mocht dit niet goed zijn, is dat het eerste waar je aan moet werken. Anders werkt met je been naar je hand toe drijven ook niet.
succes!

Amen _/-\o_
Sluit me hier helemaal bij aan!
Wel een super super gave merrie zeg! :D

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:01

Klopt ook zeker wat ze schreef!!
Dankjewel. :o

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:33

wat een gaaf dier,

Ik zou haar ook wat langer en lager willen zien, ze loopt heel erg opgericht.

Dit kan je proberen door op de volte, buiten hand er goed bij en binnen langzaam vragen, met je handen wat breder..Uitnodigen om langer te gaan.
Wel met voldoende ritme anders zakt ze met haar tempo.

verder vind ik je zadel niet fijn liggen, kan niet precies zeggen of hij nou te ver naar voren ligt, of dat de merrie lang is in de rug.
bijv foto 5..Je zit zowat op haar hals..

Succes

xxchntl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:02

Je geeft je verbeterpunten natuurlijk zelf al aan, oa je benen. ( ik heb hier zelf ook erg last van hoor)
En idd het opgekropte maar dit is volgens mij wel een beetje ook het ras, ik zie ze vaker in deze houding wegkruipen.
Maar het is wel een ontzettend gaaf paard!!

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:57

@winia4ever. Mn zadel ligt goed. ze is wel wat lang in haar rug idd!
bedankt voor je tip.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:22

Super mooie Fries <3
Ik ga ook mee met het bovenstaande commetaar. Denk aan je beenligging op sommige foto's zie ik dat je sporen soms in de buik van je paard verdwijnen (het kan moment opname zijn hoor, ik heb er ook moeite mee om het niet te doen :P) Al met al ziet het er netjes uit vind ik :)

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 12:49

het is idd allemaal moeilijker dan het lijkt haha:P

dankjewel!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:10

Ik vindt dat ze heel erg gespannen loopt, en ze duwt haar rug weg.Verder zeg ik alleen maar benen lang maken! Ziet er goed uit hoor :)

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 00:07

er is idd wat spanning te zien, maar haar rug wegdrukken valt best mee ;)
verder bedankt voor je reactie!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:56

Hee room leuk om jullie weer eens aan het werk te zien!

Wat een spieren heeft Guc gekregen zeg :~ Lekker dier!

Wat een gigantisch beenwerk heeft die knol van jou! Ik vind wel dat ze mooi rond is in haar middenrif en prachtig in haar ribben kan buigen, jammer dat ze haar voorkant daarin eigenlijk teveel meeneemt. Ik heb je vaak IRL zien rijden en weet dat je niet trekt, dus dat het echt gucci is die de LL verkeerd gebruikt, maar aan jou om die goed te gebruiken uiteraard. Probeer eens te spelen in tempo, vooral in de stap en draf als galop nog wat lastig is voor jullie en geef haar dan vooral eens alle ruimte van voren, teugel even lekker los gooien maar wel contact houden, naar voren zodat ze haar neus uitdrukt en terug rijden op je zit zodat ze niet aan je handen kan gaan leunen.

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 20:31

Hey Eef

Thankss, heb er hard voor getraind hihi. :p
klopt idd wat je zegt, ben in draf vooral aan het schakelen en voorwaarts neerwaats idd.
galop is nog steeds een lastig punt |( zal altijd wel zo blijven denk ik !?

Hoe gaat het verder met jou een clover??