Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stalxpaard schreef:toch eens een plekje zoeken om een lesje te volgen. Springen valt wel te leren aan een paard maar ze moeten het wel leuk vinden! Met een beetje begeleiding gaat het vaak al een stuk beter
m'n pony vind het zeker wel leuk maar zet gewoon bijna nooit op het goede moment af.
Of draaf/galoppeer pas later aan, een stukje voor de hindernis (wel ruim genoeg) en niet al voordat je nog moet afwenden naar je hindernis. Joscaa schreef:Volgens mij willen zat mensen je bitloos springles geven hoor. Maar als tip tegen het hard gaan, rij eens een volte voor je hindernis, maar wel zo dat je nog met een rechte lijn op je hindernis af komt.Of draaf/galoppeer pas later aan, een stukje voor de hindernis (wel ruim genoeg) en niet al voordat je nog moet afwenden naar je hindernis.
Joscaa schreef:Volgens mij willen zat mensen je bitloos springles geven hoor. Maar als tip tegen het hard gaan, rij eens een volte voor je hindernis, maar wel zo dat je nog met een rechte lijn op je hindernis af komt.Of draaf/galoppeer pas later aan, een stukje voor de hindernis (wel ruim genoeg) en niet al voordat je nog moet afwenden naar je hindernis.

keona schreef:bij springen zijn genoeg bitloze ruiters zelfs in de hogere top die met een hackmore rijden.dus zou niet weten waarom ze je niet zouden willen helpen en les zouden willen geven.kijk bij de dressuur is dat een ander verhaal
mcsjelle schreef:Als jij je paard gewoon onder controle hebt met je bitlooshoofdstel, dan zal een springinstructeur daar meestal niet zo'n probleem van maken. En als hij dat wel doet, dan zegt dat naar mijn idee iets over zijn kunnen.
Maar wil je ook gaan springen met een barebackpad? Dat lijkt me dan weer minder geslaagd. Zeker als je paardje het nog niet kan lijkt het me toch handig als je gewoon beugels hebt om in te gaan staan boven de sprong (die soms er onverwachts komt, als je paard altijd onverwachts vroeg of laat afzet).
niks mis mee!