Dressuur met VIP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Dressuur met VIP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:55

Hoi allemaal,
Sinds ik een nieuwe pony heb ben ik helemaal gek van filmpjes maken, ik vindt het leuk om dan ook zelf te kunnen zien hoe ik rijd. En daarom laat ik jullie ook even zien hoe het gaat. Misschien hebben jullie nog tips voor me?

Paspoortje:
-VIP, 17 jaar BWP. vader weet zo uit m`n hoofd even niet als je dat graag wilt weten kijk in m`n vorige topic ;) ze heeft al in de L dressuur gelopen en ook wat gesprongen.
-Volgend jaar gaan we starten in de B.

Punten die lastig zijn:
-Ze is een beetje scheef, en vind stelling rechts om meestal nog lastig, daardoor houd ze de rechter teugel een beetje vast.
-Met wijken verlies ze(of ik eigelijk) een beetje aanleuning doordat ik meer met opzij bezig ben dan netjes bij elkaar houden.
-Verder moet ik m`n handen rechtop proberen te houden en netjes naast elkaar.
-Het tempo ligt in het filmpje ook vrij hoog volgens mij (dat laatste stukje is poging tot middendraf)

Maar we krijgen 2 x per week prive les dus er wordt aan gewerkt! maar tips zijn natuurlijk altijd welkom want ik wil graag verbeteren!
Het filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=zYdDgp13 ... playnext=1

thijsseninge

Re: Dressuur met VIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 07:56

Je hebt de verkeerde link staan, Deze heet springen met vip :D. Maar over je dressuurfilmpje, bij het wijken probeer iets meer contact te houden met de buitenteugel. En als je merkt dat hij teveel over de schouder weg loopt. Draai dan een volte en ga verder, zo let hij weer een beetje op jou. Vind het er verder heel ontspannen en netjes uitzien. Oja en ik vind dat je dit tempo wel mag hebben hoor :j

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 22:18

ow ja dat klopt dit is de goede link:http://www.youtube.com/watch?v=ALSENkILw04&feature=channel&list=UL
ja klopt dat ik meer contact moet houden met m`n buitenteugel komt omdat ik te veel bezig ben met op zij gaan denk ik!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:05

heeft er nog iemand anders tips of complimenten dat mag natuurlijk ook!

dducks

Re: Dressuur met VIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:29

Een leuk filmpje, het is wel een beetje lastig te zien.
Maar ik vind wel dat het er netjes uit ziet!
Je zit netjes rechtop en hebt er zover ik kan zien goed onder controle.
Gewoon lekker verder trainen en dan komt het wel goed :)