Anne_GTI schreef:Gewoon terugduwen met je linkerbeen en gelijke druk op je beide teugels houden.
Ik zou juist geen gelijke druk geven, want in de volte moet het paard toch kunnen buigen?
Ik zou de buiten teugel geven en zodat het paard de ruimte heeft aan de buitenkant om zich daar langer te maken, als je terug werkt door druk te houden kan hij nooit een juiste volte lopen, binnen been kan maar als de ruiter te veel op de buitenkant zit dan komt het dier ook naar binnen omdat hij niet anders kan,
De ruiter zou ook de schouder op kunnen pakken met de binnenteugel en daar mee naar buiten zetten, dan wat binnenbeen zodat de achterhand weer achter de voorhand geplaatst kan worden en dat moet allemaal in de buiging of beter gezegd in de juiste rotatie en als de ruiter daar in tegenwerkt met de zit of tereugwerkende buitenteugel dan komt er nooit een juiste volte,
Ik zou dit eerst eens gaan bevestigen in de stap en daarna de draf , ruiter en paard zijn waarschijnlijk nog niet toe aan de galop op devolte