Allereerst, ik rij nu ongeveer 6,5 jaar. Met veel plezier, maar als er andere paarden gek gaan doen, ga ik me aanspannen, en je raad het al, meestal gaat 't beessie waar ik op zit ook gek doen.
En als dat gebuert, vooral tijdens het springen, gaat het zo moeilijk.
Ik ken 1 paardje waar ik héérlijk mee kon springen, maar die is helaas verkocht een weekje terug.
Naja, het probleem is, als ik me ga aanspannen, en ga springen, pak ik al heel snel de teugels te kort, omdat ik bang ben dat ze er keihard over heen gaan, heb hier al 's een nare ervaring mee gehad (3x vallen binnen 15 min
) en blijf dat probleem hebben. Met ponykamp heb ik wel weer super kunnen springen, met een paard, helaas was 1 hindernis net iets te hoog gegrepen en klapte ik met mijn kaak tegen haar hals (Met mijn tong tussen men tanden, dus bijna puntje kwijt
). Verder kan ik met veel paarden gewoon niét springen. Dan pak ik de teugels te strak, en weigeren ze meestal. Ook heb ik een probleem dat ik na de sprong mijn zit niet goed kan herstellen. En soms zie ik van die filmpjes waarbij mensen zo vloeiend over de hindernis gaan, en voor mijn gevoel doe ik het met veel moeite.Dus, mijn vraag, heeft iemand wat tips om meer te ontspannen en zodat ik mijn zit beter herstel na de sprong?
(Filmpje van 1 van de beter keren, niet hoog, boeit niet, was de eerste keer echt een parcourtje springen. Niet op mijn falende houding letten (Zoals te ver naar voren zitten, heb rugproblemn die nu al voor een groot deel weg zijn) Bij dit kom ik wel vloeiend mee, maar dat gaat nu dus heeel moeilijk. http://www.youtube.com/watch?v=sJbGGU0ECpE . Ook heb ik zonder zadel gesprongen met die pony die nu verkocht ging, en dit ging gek genoeg wel altijd goed en vloeiend..
ik zou echt dolgraag willen leren springen, maar het is zo moeilijk om me te ontspannen!