Te streng

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Ashii_

Te streng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 16:05

Hallo allemaal,

vandaag had ik weer eens priveles. Financieel was dit eventjes weer mogelijk en merkte gewoon weer dat ik links erg sterk vast pak. Ik ontspan dit dan zodra me dit gezegd wordt omdat ik er zelf niet zo erg op let, ik merk het gewoon niet. Nadat me gezegd wordt dat ik de hand moet ontspannen blijf ik er wel op letten enzo maar ik voel dit na de les wel in mijn schouder.. van die steken.
Weet iemand van jullie wat ik hier tegen kan doen? Ik weet wel dat ik erg op moet gaan letten maar heb dit alleen links terwijl ik rechtshandig ben

brighteyes85

Re: Te streng

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:42

Ik denk dat het belangrijk is om je bewust te zijn van alle spieren in je lichaam en de kracht die je erop zet. Dit kan door lichaamsgerichte oefeningen in andere sporten zoals yoga/pilates. In de oefeningen die je daar doet wordt je bewust van de spieren die je aanspant en ontspant. Op yoga.tv zie kun je een aantal oefeningen terug vinden die je gewoon thuis aan kan zetten en kan doen, gratis :D

Dit klinkt misschien een beetje zweverig en niet als de directe oplossing voor je probleem, maar het is wel iets wat je probleem op de lange termijn gaat helpen oplossen.

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:52

ik heb dit ook, en probeer altijd als ik op de linkerhand rijdt zoveel mogelijk de druk (als ik al druk heb op de buitenteugel te nemen)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 07:33

Komt het misschein doordat je paard links wat sterker / stugger is? Jij gaat vast zetten / trekken, paard word nog sterker op links en je hebt de cirkel rond.

Probeer er echt op te letten dat je je linkerhand ontspant, let ook op je paard, zet hij zich ergens vast in de hals / rug op links? Ga daar mee aan de slag om dat goed los te krijgen. :j

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 10:44

_Marinke_ schreef:
Komt het misschein doordat je paard links wat sterker / stugger is? Jij gaat vast zetten / trekken, paard word nog sterker op links en je hebt de cirkel rond.

Probeer er echt op te letten dat je je linkerhand ontspant, let ook op je paard, zet hij zich ergens vast in de hals / rug op links? Ga daar mee aan de slag om dat goed los te krijgen. :j

Ja ik ben een manege ruiter dus rijdt voortdurend op andere paarden. Maar bij het ene paard heb ik het erger dan de ander. Maar ik zal er inderdaad op gaan letten want sommige paarden doen dat inderdaad wat jij zeggen.