In de herfstvakantie is Lauke gekomen om fotos te maken van Winston! Vandaag heb ik de fotos ontvangen en ik wil ze graag met jullie delen!
Winston is mijn verzorgpaard. Ik doe hem sinds Augustus en het gaat eigenlijk wel erg goed. Vorige week zondag heb ik zelfs een onderlinge wedstrijd met hem gestart. Ik had 186 & 187, was er heel tevreden mee!
Het belangrijkste punt is dat hij voorwaarts loopt en aan het been is. Dat gaat wel een stuk beter! Ik doe vooral veel overgangen rijden, vooral in het begin. Stap-draf-halt-draf enz.
Nageeflijkheid komt wel, maar ik vind het niet erg als het er niet is. Ik rijd er wel naar, als in stelling vragen en dergelijke en daar zakt hij ook wel in, maar ik vind het belangrijker dat hij lekker actief loopt.
Galop is ook een groot aandachtspunt. Aangalopperen vind hij ook lastig, dan gooit hij zijn hoofd enorm omhoog en komt hij tegen de hand. Vanuit stap aangalopperen is gemakkelijker, maar gaat ook niet supersoepel zeg maar.
Nou hier zijn de fotos:

Portretfoto van ons

Dit is een typische foto van de galop. Hij is niet heel erg actief vanuit achteren en komt tegen de hand. Ik geef hem nu vooral veel ruimte voor, zodat hij zelf een beetje mag uitvogelen waar hij zijn hoofd laat.

Halsstrekken probeer ik ook zo veel mogelijk mee te pakken.

Hier zakt hij er in van voor, maar merk ik ook gelijk dat hij van achteren wegvalt. Ik merk ook dat hij het erg moeilijk vind om goed onder te treden.

Hier gaat ij wel wat te diep, maar van achteren komt hij er beter onder

En na het serieuze dressuurwerk hebben we nog even lekker in het bos gereden. Heerlijk zo'n bos in de achtertuin!

Ik sta open voor commentaar, wees eerlijk maar wel genuanceerd alsjeblieft