Ik heb les op een manege en daar ga ik over een paar maanden een L - proefje meerijden. Alleen heb ik 1 probleem met het proefje, er zit een galop stuk in, stap en draf gaan eigenlijk wel prima dan is die wel erg sterk maar het gaat wel. Maar als ik dan aanspring in galop dan gaat ie er als een razende vandoor. Dat doet ie de laatste tijd ALTIJD. Ik vind het nu eigenlijk wel een beetje eng worden...
Als hij idioot gaat rennen op de volte zetten waarbij hij wel in galop kan blijven maar niet zo hard. dan weer op het rechte stuk proberen, als hij weer zo hard gaat weer op de volte. Weer proberen op een recht stuk. Net zolang tot hij door krijgt dat rustig galopperen leuk is - want dan mag je lekker rechtuit, en hard galopperen niet zo leuk is - want een volte lopen kost meer moeite en dat is vervelend voor je paard. Denk wel om je medelessers dat je geen botsingen krijgt met al die onverwachte wendingen.
Lisa26071995
Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-12 15:42
Dat is denk ik wel een idee alleen als ik dan de volte laat maar zeggen op de rechterhand bij C inzet dan gaat ie aan het eind van de volte in 1x naar links! -_- en dat is eigenlijk het meest enge vind ik dan...
Als hij er als een razende vandoor gaat, zou ik hem nog eens wat extra benen geven. Laat hem maar eens hard gaan tot hij echt moe wordt. Dan zal hij vanzelf wel vertragen.
Grondwerk doen om vertrouwen te krijgen en de stopknop te versterken. Want als hij in stap en draf eigenlijk al te sterk is dan is de basis er niet genoeg denk ik. Eerst aan de hand leren om alle gangen in contact met jou te zijn en te stoppen als je dat aangeeft....