Paard is behoorlijk scheef!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Naomii_

Paard is behoorlijk scheef!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 16:05

Hoop dat ik hier goed sta maar ben beetje radeloos..

Heb een pony van 3 en heb haar zelf ingereden (hier ook gewoon de ervaring voor)
Inrijden is erg goed verlopen pony pakte alles tip top op en met goede begeleiding ging dit steeds beter.. Stap draf galop de knopjes zaten erop..
Toe de basis er eenmaal in zat ben ik op zoek gegaan naar de juiste instructie deze dacht ik gevonden te hebben en het begon erg goed.. maar al gauw moest ik haar meer door gaan pakken en vooral op mijn buiten teugel rijden, ik dacht zij zal het weten dus heb alles gedaan wat ze zei.. gevolg scheef paard!!! gestopt met haar en verhuisd naar een nieuwe stal.. Nu ken ik weer vanaf de basis beginnen. Gister voor het eerst weer les gehad van nieuwe instructie afgelopen weken compleet vastgelopen met er.. vooral op de rechterhand wilt ze geen binnenstelling meer geven en drukt ze der lichaam naar binnen waardoor ik nog schever ga zitten.. hierdoor pakt ze der bit vast en heb ik vrij weinig te vertellen.. Gister ging het erg goed.. ik moet er weer in balans krijgen.. Moest haar dus op de 2e hoefslag rijden.. goh wat vonden we dit lastig!! Maar ik ben tevreden afgestapt!! Veel informatie gekregen en we laten der mondje voorlopig even voor wat het is.. ze mag eerst leren op 4 benen te gaan lopen..

Hebben meer mensen hier last van? en wat doen jullie hier aan om je paard weer recht te krijgen..

Jessica_D

Re: Paard is behoorlijk scheef!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:57

Ik werk veel aan de dubbele lijnen om mijn paard recht te richten en vooral ook recht te houden!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:38

OPG --> RT-P

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:40

Zorgen dat je zelf rechter wordt zodat je goed aan voelt wat er onder je gebeurt. Zo rijdt je je pony niet weer scheef.

kleinvosje

Re: Paard is behoorlijk scheef!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:41

Wat ik niet snap, is als je gewoon netjes linksom en rechtsom evenveel doet, ze daarvan scheef wordt. Dan doe je toch zelf iets niet goed.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:56