Doriine schreef:ik zou je longeerlijn aan je singel vast maken , dus door het bit vast aan je singel.
Hiermee kan je je paard helpen met stelling.
Dit vind ik een zeer heftige ingreep met het risico dat je mega-te-groot en ruw inkomt bij je paard. Als je daar al aan begint zou het wat mij betreft een noodgreep zijn en dan alleen nog voor iemand die écht kan longeren, en dan nog voor maar een kort moment. Ook vind ik het maar de vraag of je kunt spreken van "helpen met de stelling" in deze situatie.
Al met al vind ik het een kunstgreep voor ervaren mensen die maar in zéér weinig situaties overwogen zou moeten worden. In de post van Gwahir (TS) heb ik niets gelezen of gezien wat ook maar enigszins die kant op gaat. En al helemaal niet met idee erachter dat het om een 4.5 jarige gaat die net 2 keer met bijzet is gelongeerd. Eerlijk gezegd lijkt het me in die situatie nogal oneerlijk naar het paard om dan zoiets heftigs in te zetten.
@Gwahir: ik vind het er voor de tweede keer best heel netjes uitzien hoor. Als je weet dat hij rechtsom moeilijk vindt, begin dan gewoon klein. Eerst recht kunnen gaan, dan pas stukje buigen. Als je hem overvraagt wat buiging betreft krijg je alleen maal impulsverlies en waarschijnlijk ook verzet, of hoofd kantelen etc. En niet te lang doorgaan; bijkbaar is het moeilijk, dan is even al goed toch?
Succes,
Eke