Gisteren mijn 1e wedstrijd met mijn lease paard Reus gehad. Dit is de eerste keer dat Reus op bokt staat dus even wat info:
Reus of eigenlijk Triumph is een 16 jarige ruin van 1,84. Afstamming: Voltaire x Ladalco. Dit is het oude paard van paralympisch dressuur ruiter Gert Bolmer.
Ik rijd Reus pas sinds 1 oktober dit jaar dus we zijn nog maar kort een combinatie. Ik moet nog erg veel leren. Gisteren was een onderlinge wedstrijd op stal en we deden samen mee. Ook heb ik een aangepaste proef zonder galop, dit is bij hem nog wat moeilijk omdat hij in de paralympische sport geen galop heeft gedaan tijdens de proeven. Hier gaan we nog flink mee oefenen en wellicht de volgende wedstijd met galop!

Mijn verbeter punten zijn: Teugels korter, handen dragen, hakken uitdrukken en naar voren kijken.
Ik zou graag tips willen wat beter kan, maar ook graag weten wat wel goed is!
We mochten trouwens zelf kiezen voor doorzitten of lichtrijden, omdat ik op Reus beter kan doorzitten heb ik daarvoor gekozen. Maar opeens verkrampte mijn been (ik denk door de spanning) dus heb ik even een stukje licht gereden op de volte bij C.
Een stukje van het losrijden:
De proef:

als mensen iets aan te merken hebben dan laten ze dat meestal wel weten.