Voor het eerst HAW met Reus! Voltaire x Ladalco B proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Voor het eerst HAW met Reus! Voltaire x Ladalco B proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 20:55

Hallo Bokkers!

Gisteren mijn 1e wedstrijd met mijn lease paard Reus gehad. Dit is de eerste keer dat Reus op bokt staat dus even wat info:
Reus of eigenlijk Triumph is een 16 jarige ruin van 1,84. Afstamming: Voltaire x Ladalco. Dit is het oude paard van paralympisch dressuur ruiter Gert Bolmer.
Ik rijd Reus pas sinds 1 oktober dit jaar dus we zijn nog maar kort een combinatie. Ik moet nog erg veel leren. Gisteren was een onderlinge wedstrijd op stal en we deden samen mee. Ook heb ik een aangepaste proef zonder galop, dit is bij hem nog wat moeilijk omdat hij in de paralympische sport geen galop heeft gedaan tijdens de proeven. Hier gaan we nog flink mee oefenen en wellicht de volgende wedstijd met galop! :)

Mijn verbeter punten zijn: Teugels korter, handen dragen, hakken uitdrukken en naar voren kijken.

Ik zou graag tips willen wat beter kan, maar ook graag weten wat wel goed is!

We mochten trouwens zelf kiezen voor doorzitten of lichtrijden, omdat ik op Reus beter kan doorzitten heb ik daarvoor gekozen. Maar opeens verkrampte mijn been (ik denk door de spanning) dus heb ik even een stukje licht gereden op de volte bij C.

Een stukje van het losrijden:

De proef:

unicorn_kiss

Re: Voor het eerst HAW met Reus! Voltaire x Ladalco B proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:39

ziet er goed uit hoor, maar naar mijn gevoel mag je iets pittiger rijden

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:25

Hoi Michh16,

Heheh ik zat me al af te vragen waarom je zo lang doorzat. Eerst filmpje kijken dan pas lezen en dan krijg je dat he?

Ik vond het er voor een B-proef hardstikke netjes uitzien hoor! Mooie regelmatige stukken en een rustig en prettig beeld vond ik het. Mooi paard ook!

Wat mij opviel heb je zelf ook al genoemd (ga er van uit dat we hetzelfde bedoelen): het dragen van je handen, deze zijn nu nog wat meer aan je eigen beweging gekoppeld en nog niet onafhankelijk. Verder vond ik het zelf een beetje jammer om je met sporen te zien rijden. Daar heb je vast je redenen voor -anders deed je het niet-, maar wat mij betreft zou het in de B zonder moeten kunnen, juist omdat het allemaal nog zo basis is. Een spoor zou niet standaard moeten zijn maar alleen ingezet worden voor verfijning van de hulpen. Dat is in de B nog niet nodig. Maar dat is mijn mening. Dit is misschien te koppelen aan wat unicorn_kiss zegt? Ietsje meer aan je been zetten, wat meer impuls, wat meer reactie op je kuit en geen spoor nodig hebben. Is met dit paard vast wel te trainen. +:)+

veel plezier,
Eke

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 12:03

Jaa normaal rijd ik niet met spoor maar hij was vrijdag zo aan het vervelen dat ze tegen me zeiden met spoortjes te rijden..

Dat pittiger rijden moet ik idd nog aan werken!
Bedankt voor jullie reacties

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:05

Ik ivnd het er netjes uitzien, zoals eerder gezegt mis ik wat impuls en naar mijn idee mogen je beugels wel een gaatje langer...

(:

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:38

Michh16 schreef:
729 keer bekeken en maar 3 reacties? :(

zie dat maar als positief :D als mensen iets aan te merken hebben dan laten ze dat meestal wel weten. ;)
ik heb niet het hele filmpje gekeken, maar het ziet netjes uit.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 10:14

loulou schreef:
Michh16 schreef:
729 keer bekeken en maar 3 reacties? :(

zie dat maar als positief :D als mensen iets aan te merken hebben dan laten ze dat meestal wel weten. ;)
ik heb niet het hele filmpje gekeken, maar het ziet netjes uit.

haha ja zo kan ik het ook bekijken..
Bedankt!

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:16

Gaaf dat je de kans hebt om zo'n paard te rijden. Ik vind het er erg netjes uitzien. Je zou inderdaad iets pittiger en gedurfder mogen rijden. Ga je ook officieel starten met hem? Veel plezier verder!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:19