Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kirishu schreef:het probleem was 4 jaar terug nog veel en veel ernstiger, dit is ook de reden dat ik haar heb gekregen. ze stond op een soort mini-manege, en ik was de enige van 40 kinderen die nog op haar durfte te rijden. toen ze daar gingen stoppen met lesgeven, deden ze alle pony's weg, maar haar wilde ze niet 'verkopen' vanwege haar leeftijd en gedrag(op stal kan ze soms ook echt gevaarlijk zijn, en anders continu nukkig) omdat ze dan vreeste dat ze in de handel zou komen. dus hebben ze haat gratis weg gegevan aan mij, omdat ik de enige was die nog op haar wilde/durfte te rijden.
de stalling is vorige maand verandert, maar dit is eigenlijk alleen maar positief. op stal is ze veel rustiger en in de algemene omgang (trailer laden, poetsen, aansingelen, wassen) is ze er ook echt op vooruit gegaan. rijden is eigenlijk altijd al zo geweest, wel met zeer sterke ups en downs.

kirishu schreef:ze was eerst een extreem nukkige oude taart. dat is denk ik door het contact met meer en andere soort genootjes heel erg verbeterd.
ze komt iedere dag buiten, in weer en wind.
gewoon een flinke pluk hooi, en 1 tot 1.5 kilo brok per dag(hangt er van af of ze gegraasd heeft of niet).
foto's hebben wij nog nooit laten maken, heb ook geen idee of dit vroeger wel is gebeurt. ook eerdere blessures weet ik niets van af.
ik had een instructrice, maar dit is gestopt ivm verhuizen. ik heb nu 2 maanden geen les meer gehad, en alles gaat van kwaad naar erger. ik ben meteen toen we op de nieuwe stal stonden opzoek gegaan naar een nieuwe instructeur. heb morgen mijn eerte afspraak met nieuwe instructeur. had vorge weer eigenlijk met een andere afgesproken, maar toen ik op stal kwam zat er een briefe op de deur geplakt 'dat er iets was tussen gekomen'.
een foto...... ik zal even zoeken, maar waar wil je precies een foto van??
kirishu schreef:het hele uur loopt ze te dribbelen, trekken en schudden met haar hoofd..
kirishu schreef:nou, zoals ik al zij gister dus weer les gehad, ging geweldig!! ze liep nog wel echt te drammen en probeerde ontzettend te rennen. maar ik denk dat het niet een kwestie is van haar afleren dat te doen, maar dat ik moet leren om er steeds sneller mee om te gaan. ze is al 24 en denk dus niet dat ze het snel gaat afleren....
iedereen ontzettend bedankt voor alle tips!! heb er wel echt iets aan gehad