Cootje in de dressuurles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

Cootje in de dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 19:40

Hallo!

Ik dacht laat ik maar weer eens een topic maken van Co in de les. Co heb ik nu ruim een jaar en is ook ruim een jaar onder het zadel. We rijden b en gaan in de zomer L1 starten. Co (Contiki) is een 5 jarige ruin van Sorento.

Afbeelding

Waar we aan werken is:
- consequenter aan hulpen (ik moet consequenter zijn met been geven)
- de galop heeftie de neiging om uit te zwaaien en heel hard te gaan, dit is al stuk beter
- verder hebben we de laatste tijd wat moeite met de aanleuning, co wilt erg graag in mijn hand hangen of niet helemaal nageven van achter naar voor. We proberen daarom veel te schakelen in tempo maar af en toe hebben we ruzie. Gelukkig is mijn instructrice daar om er even op de zitten en te kunnen concluderen dat het toch echt aan mij ligt en niet aan Co hihi.

Dus we moeten beide nog leren, heb een filmpje van de proef in de les. Voor meer filmpjes van de training kun je verder klikken op youtube, maar dit laat vrij veel zien.

Eerste topic:
[RT-HAW] Contiki 4 jaar film

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=0OALqA6l ... el&list=UL

Groetjes!

unicorn_kiss

Re: Cootje in de dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:24

ik vind het een plezier om naar te kijken, fijne bewegingen heeft jouw paard. Mag iets sneller in het achterbeen. Zou ook af en toe schakelen in hals-hoofdhouding. Netjes hoor

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:08

Wow...wat een schwung heeft jouw paard, en idd het geeft een heel fijn beeld. Jullie gaan het vast nog ver schoppen. Het ziet er mooi beheerst en ontspannen uit. Succes hoor!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:06

wat een mooie, ruime vloeiende draf!
Gaat zeker goed komen met jullie!

Ik zie inderdaad in de galop op de volte dathij wat gaat uitzwaaien...
zodra hij gaat hangen, watje zelf aangeeft, dat hij dat wel eens wilt doen, been geven en van voren weer opvangen!

Succes!

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 23:02

Bedankt voor de tips en de complimenten! Ik zal als we in het L1 zitten sowieso weer een topic maken. :)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:38

Wauw wat heeft jou paard een mooie draf :) Daar ga je punten op scoren. Nog goed oefenen met de galop.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:25

Mooie gangen!! Mooi paard en loopt lekker! +:)+
Denk om jouw benen, probeer ze goed stil te houden.

MargjeBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:41

Wauw, wat een draf! <3 Vindt het er heel fijn en ontspannen uit zien :) Idd, dat in galop uitzwaaien is wel een beetje zo, maar wat een goede combinatie vormen jullie! :) Succes!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:59

Ben heel benieuwd naar je L1 topic, wat een heerlijk paardje om naar te kijken, die draf, het lijkt zo lichtvoetig, zo makkelijk! Succes, maar dat gaat vast lukken!