B-proef met Umber D (French Buffet x Libero H)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

B-proef met Umber D (French Buffet x Libero H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 18:35

Heehoi!
Hierbij onze 2 proeven van vorige week, ze zijn gelijk na elkaar gereden in een andere bak.

http://www.youtube.com/watch?v=VQ43YLTGoOs&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=fJDAIQVSxlE&feature=plcp

Bij de ene proef had ik 193 en de andere 176, lekker verschil dus :P
Nu aan jullie de eer om te kiezen voor welke proef ik 193 had en voor welke 176, ik vond ze namelijk voor mijn gevoel wel allebei gelijk (als je de slechte punten en goede punten bij beide proeven van elkaar aftrekt en bij elkaar optelt)
Volgend weekend nog 2x B starten en dan gaan we over naar de L1.
Kom maar op met het commentaar :D
Verbeterpunten van mij zelf:
Handen hoger/meer naar voren.
Niet te vaak been geven
Blijven doorstappen (hij valt soms een beetje dood :P)
Halsstrekken ging ook niet helemaal lekker dit keer, maar hier hebben we normaal een 7 of 8 voor.
En verder is mijn middendraf echt slecht :') Zoals ook te zien bij het 2de filmpje bij 5:00 min. zat er een baby te huilen haha, waardoor hij even goed afgeleidt was.
Laatst bijgewerkt door Jooliieen op 05-11-12 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:47

Goh wat een lastige, vond ze beiden redelijk goed gaan toch? Vind het verschil erg groot, niet terecht imo. Eerste denk ik 193 maar ik heb ze niet beiden helemaal afgekeken, helemaal zeker weet ik het niet want vind hem bij de 2e weer meer ontspannen ogen... Eigenlijk heb ik geen idee :D

MilesNF

Re: B-proef met Umber D (French Buffet x Libero H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:36

Ik heb ook even je proefjes vergeleken, maar denk idd dat ze elkaar niet heel erg ontlopen.
Bij het tweede filmpje lijkt hij iets constanter, maar gaat hij later juist wat in protest. Wel vind ik daar je middengangen goed in uitkomen.

Je noemt het zelf al, maar je geeft te vaak been. Probeer er op te oefenen heel consequent te zijn. Been = reactie. Je hebt ook de neiging om je hak op te trekken. Als het goed is zie ik dat je een spoortje om hebt (zo niet, dan sorry), deze zou ik voorlopig even uitlaten, tot jij goed je been stil kan houden en je hak niet meer optrekt. Doordat je hem nu de hele tijd prikt wordt hij ongevoelig voor je spoor, terwijl je juist reactie wilt hebben op een kleine beenhulp.
Verder denk ik dat je beugels misschien ook wel ietsje langer kunnen.

Verder vind ik de galopstukken er netjes uitzien en dat je goed omgaat met de momenten dat je paard gespannen is. Je rijdt gewoon rustig verder en laat je er niet door opfokken.

Ik gok op de tweede proef 193

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 21:07

Klopt idd dat ik erg veel been geef! Heel veel paarden worden druk van spanning maar mijne valt dan een beetje dood, vandaar dat ik hem dan niet goed aan mijn been heb.
Op les gaat dit wel heel goed, dan hoef ik maar te denken dat ik in de draf wil en hij draaft aan, dus vandaar dat ik ook met spoor rij. Ook met inrijden voor dat ik mijn proef moet gaan rijden heb ik hem ook altijd erg goed aan mijn been lopen, maar zodra hij de ring in gaat valt hij helemaal terug. Dit was eerder nog veel erger, met steigeren en geen proef kunnen rijden tot gevolg, dus hier zit wel vooruitgang in.
Verder kunnen mijn beugels idd een gaatje langer, maar ik ben springmaat gewend, vandaar dat ik van korte beugels hou :P

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:31

En, voor welke proef had je nou 193?

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:56

Ik zou zeggen voor eerste proef hogere punten dan de 2e. Vooral op het einde in de 2e proef zitten toch een aantal foutjes door de huilende baby/ angst voor de hoek.
Ik neem aan dat het 2 verschillende jury's zijn? Dan snap ik op zich het verschil wel. Je paard is niet de hele tijd stabiel in de aanleuning (piept er af en toe uit) en loopt hierdoor zo nu en dan tactfoutjes, de ene jury stoort zich daar nou eenmaal minder aan dan de andere.
Ik denk dat als je paard meer aan je been is dat de aanleuning ook stiller is? Zelf geef ik altijd liever een schopje (bij voorkeur in een hoek dat jury het niet ziet, wanneer mogelijk) dan dat ik hem aan mijn been laat plakken, dat komt de proef niet ten goede.

Toch mooie punten in 1 van de proeven! Succes in het L1 straks!

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:10

Lieke ik stuur je even een pb ;)
Zodat de rest die nog wil kijken het nog niet weet ;)
Dankjewel Lianne!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:26

Ziet er goed uit hoor! Probeer alleen wat rechterop te gaan zitten en je beugels mogen ook wel een gaatje langer.. ;)

Ik denk trouwens dat je voor de 1e proef de hoogste punten had?? Ziet er toch wat constanter en rustiger uit! :j Succes in het L1 straks, komt vast helemaal goed!

En wel grappig, heb geen geluid en ben net bezig deze proefjes uit m'n hoofd te leren goeie oefening voor mij of het ook klopt wat ik denk dat er komen moet gaan haha :P

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:22

Rijd jij nu met een springzadel, dressuur?
Leuke combinatie.
Lekker vlot tempo. Jammer dat het later wat afzwakt.
Je mag je handen wel wat hoger hebben, nu lijkt het net alsof je ze op de schoft vast zet.
Je valt zo nu en dan wat voorover.
Voor de rest ziet het er niet verkeerd uit.
Alles mag nog net even wat beter afgewerkt worden.
Puntenverschil kan ik wel begrijpen. Hij vond het in de tweede proef veel spannender. En daardoor was de ontspanning daar op sommige momenten weg.
Gewoon zo doorgaan, dan komen jullie er wel.