Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Abacab schreef:Ik neem aan dat je het hoofdstel, bit, mond, gebit, zadel allemaal al hebt laten controleren.
Hooft je pony de tong ook uit de mond hangen bij een lange teugel? Ik ken een bijzonder hardnekkig geval van een paard dat vooral bij een lange teugel zijn tong uit de mond liet hangen. In dat geval was een blokkade in de rug de oorzaak van het probleem.
je moet het steeds even herhalen.maralyn schreef:Vind het wel erg grappig staat, aanleunings problemen. Maar waar komt de aanleuning vandaan....
Want aanleuning heb je niet zomaar.
Aanleuning is niet een onderdeel, maar komt voort uit correct rijden. Dus zal er lichamelijk het een en ander uit gesloten moeten worden voordat het probleem aangepakt kan worden. Een paard met zijn tong naar buiten kan geen aanleuning aan nemen. Als lichamelijk alles uit gesloten is en er op een correcte manier aanleuning voor elkaar gekregen wordt, zal de tong ook naar binnen gaan.Citaat:dan hoeft het niet persee pijn te zijn maar kan toch een wervel niet goed zitten of iets.. maar dat is inderdaad al gezegd een ostheopaat of iets dergelijks!
maralyn schreef:Judith, dat bedoel ik precies....!!
Dat aanleuning niet komt door even met de teugels of benen bezig te zijn maar uit correct rijden.
In principe is het een soort van cadeautje van correct rijden.