tenen naar buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_Niall

tenen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 20:15

tijdens het rijden gaan mijn tenen altijd ver naar buiten wat kan ik daar aandoen ?

LUNNAAX

Re: tenen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:25

Gewoon je voeten recht in de beugels houden en erop letten dat je dat niet doet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:38

Ontspannen en je hakken niet te ver uitdrukken. Wat je vaak ziet is dat mensen de hakken gewoon te ver uitdrukken daardoor spanning zetten op de kuiten en je kapstokjes krijgt. Dus probeer gewoon goed te ontspannen en je been rustig te laten afhangen, je hak hoeft maar iets lager te zijn als je voet.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:46

Op de grond oefeningen doen om je buitenste beenspieren op te rekken. Zet je tenen zover mogelijk naar binnen, en probeer dan een paar meter te lopen. Ziet er gek uit, maar het helpt wel. Zo worden die spieren langer en soepeler.

Ook op het paard kon je een bepaalde beweging maken door beter in het zadel te komen zitten, maar die weet ik zo niet meer.

Gebruik ook eens de zoekfunctie. Denk dat hier wel meer topics over zijn ;)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:00

Tenen naar buiten is vaak een symptoom van iets wat in de heup gebeurt. Door alleen je teen naar binnen te draaien, los je het probleem niet op. Probeer op je paard je hakken juist eens naar buiten te draaien. Dit zijn namelijk andere spieren en je moet dit voelen aan de zijkant van je bil. Wanneer je je tenen naar binnen probeert te draaien, verdraai je met name in je enkel en dit kan nare blessures opleveren. Bij het naar buiten draaien van de hakken, gebeurt de beweging in je heup en komt je hele been platter tegen het paard aan te liggen. Je zit dan dus steviger.

Zelden is naar buiten gedraaide tenen het enige probleem; vaak is het een teken van iets groters wat bij het zitten niet lukt. Goede begeleiding kan je helpen om sneller en beter resultaat te krijgen. Een heel groot deel van je rijden wordt bepaald door hoe je op het paard zit. Als je nog vragen hehbt, stel ze gerust!

Linsey_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:57

Er zijn toch van die schuine beugelstukjes,
Ik weet niet of ze echt helpen maar je kunt het natuurlijk altijd proberen

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:45

Linsey_tiger schreef:
Er zijn toch van die schuine beugelstukjes,
Ik weet niet of ze echt helpen maar je kunt het natuurlijk altijd proberen

Ik rijd ook met mijn tenen naar buiten en had die blokjes, mijn instructrice raadde het juist af en zei probeer gewoon platte beugelblokjes. Als je tenen naar buiten staan en je hebt schuine blokjes, dan krijg je ernstig veel pijn aan je voeten en het helpt ook nog eens niet....

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:04

ik had dat ook al tijd, ik heb gewoon 1 keer iemand bij mij in de bak gehad en als ik dan mn tenen draaide zei ze het en dat heeft mij echt heel erg geholpen