Twijfel twijfel, dan toch Siera maar bij HAW..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneeep

Twijfel twijfel, dan toch Siera maar bij HAW..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 17:28

Hallo allemaal :)

Jullie zijn altijd allemaal heel kritisch dus lang getwijfeld of ik dit wel moet doen.

Siera is een Disconto x Amethist.
Merrie van 1.63 klein
Ik wil haar graag laag en rond hebben lopen omdat ze graag "in haar eigen houding" wil lopen als je dan begrijpt wat ik bedoel.

Siera is in December al 4 jaar bij mij.. We hebben nog steeds wel eens een miscommunicatie. :Y)

Ik ben blij als ze goedgemutst is fijn loslaat aan de voorkant en dan nog actief blijft van achter.
Ik zelf zit vaak voorover, nu het dressuurmatig weer wat beter begint te worden probeer ik daar echt aan te werken.
Ben mezelf er ook echt wel van bewust. Maar iets afleren is zooooo moeilijk..

Verder nog eigen commentaar, hakken uitdraaien en tenen naar binnen, handen gelijk houden enz.

Ben meer benieuwd naar jullie oordeel.
alleen hou het wel een beetje netjes aub.

Afbeelding

Schouders naar achter hakken uit drukken. Wel lekker actief van achter
Afbeelding

Duikmomentje, ik wil haar teveel omhoog halen met m'n binnenhand
Afbeelding

Meer zakken
Afbeelding

Tenen naar binnen
Afbeelding

Spooook gesignaleerd aan de rechterkant! :+
Afbeelding

Haha, altijd charmant sta moment..
Afbeelding

Een wat beter beeld, schouders verder terug
Afbeelding

Idem.
Afbeelding

Verder is ze echt niet te weerstaan met der zwoele blikken <3
Afbeelding

Ostra

Re: Twijfel twijfel, dan toch Siera maar bij HAW..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:12

Ziet er netjes uit hoor. Probeer op je aanleuning te letten vaak zakt ze erg diep misschien wat meer opwaards kan ook door wat actiever te rijden veel schakelen e.d. Je houding heb je zelf al benoemd dus fijn dat je daar aan werkt. Vooral veel plezier met je paardje.

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 19:27

Ostra schreef:
Ziet er netjes uit hoor. Probeer op je aanleuning te letten vaak zakt ze erg diep misschien wat meer opwaards kan ook door wat actiever te rijden veel schakelen e.d. Je houding heb je zelf al benoemd dus fijn dat je daar aan werkt. Vooral veel plezier met je paardje.

Bedankt :D Dat zakken doe ik bewust ze loopt graag bovenin en is dan totaal niet los zeg maar. Meestal tegen de tijd dat ze er lekker doorheen loopt richt ik haar weer meer op.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:53

ziet er opzich goed uit hoor, maar naar mijn idee licht het tempo vrijhoog waardoor ze ook meer gaat stuwen. probeer rustig te rijden en veel overgangen. haar halshouding komt daarmee ook wel goed als haar achterhand sterker wordt! heeft een leuk kleurtje trouwens:D

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 19:55

Tenno7 schreef:
ziet er opzich goed uit hoor, maar naar mijn idee licht het tempo vrijhoog waardoor ze ook meer gaat stuwen. probeer rustig te rijden en veel overgangen. haar halshouding komt daarmee ook wel goed als haar achterhand sterker wordt! heeft een leuk kleurtje trouwens:D

Klopt probeer inderdaad een langzaam tempo te rijden, vindt ze inderdaad erg moeilijk omdat ze dan die achterhand er wel onder moet zetten. Dat van dat kleurtje hoor ik erg vaak haha! In het paspoort staat gewoon Vos maar lijkt er niet erg op.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:42

Dat noemen ze koffievos ;)
Ik heb zelf een zwarte merrie van Disconto, dus vind het erg leuk weer eens een halfzusje te bekijken!
Dat stuwen herken ik ook, ze gaat liever harder voorwaarts dan de kont eronder te zetten (zit een stevige Duitse kont onder he!). Al moet ik zeggen, met die van mij gaat het nu erg goed, dankzij m'n bijrijdster die haar meer op het achterbeen kan zetten en het stuwen meer dragen wordt.
Enige tip die ik je mee kan geven is dat je inderdaad op moet letten dat je zelf rechtop blijft zitten, omdat ze door dat stuwen sowieso al meer op de voorhand gezet wordt en je, door zelf voorover te vallen, dat nog eens stimuleert.
Knappe merrie hoor (ben wel beetje bevooroordeeld :D )

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:32

Ik vind de foto waarbij je schrijft 'meer zakken' eigenlijk het fijnste beeld geven. Alleen met haar hoofd op deze hoogte blijft ze horizontaal in balans.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:14

FCSA schreef:
Ik vind de foto waarbij je schrijft 'meer zakken' eigenlijk het fijnste beeld geven. Alleen met haar hoofd op deze hoogte blijft ze horizontaal in balans.

Dat vond ik eigenlijk ook!
Verder ziet het er lekkker uit!
Ik zal haar inderdaad los rijden, door laag en diep, maar daarna toch liever wat op gaan pakken en wat wisselen in hoofd/hals houding!

Succes, met dit mooie paard!

xCharmant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:52

Ik vind het er netjes uit zien maar inderdaad bij de foto waar je vind dat hij meer moet zakken vind ik hem erg fijn lopen. [of haar?]

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 20:58

Dank jullie; die ene foto waar ik zeg zakken, ziet het er inderdaad voor her oog wel oké uit. Maar vaak als ze daar loopt, is ze niet helemaal fijn los en blijft ze een beetje stug zeg maar. Die oprichting heeft ze van zichzelf wel daarom zeg maar liever iets ronder dan iets te hoog in de trainingen. @xCharmant het is een merrie haha.

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:38

Ziet er leuk uit.
Probeer wel wat je zelf al aangeeft, niet met alleen je binnenhand omhoog te werken. Hierdoor zal hij juist dieper gaan lopen. (in de meeste gevallen dan )

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:10

Ik vind het er goed uitzien hoor :)
En wat een leuk roze dekje hihi!
Ik zou zelf niet zo snel voor die kleur kiezen maar het staat echt leuk!
je zou je hakken iets beter kunnen uitdrukken en ze niet afsteken
als ze echt dr bit vasthoudt helpt het om veel slangen voltes te rijden, veel wendingen te maken
zodat ze wat meer los gaat laten :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 03:08

Gaaf dier :D

Op deze foto loopt ze lekker:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLPPWWHI.jpg

Probeer wat af te wisselen in haar hoofd/halshouding.. Dus ze mag best een keer wat hoger lopen, als je haar daarna maar weer mooi laag en rond kan instellen.

Tenen naar benen, schouders rechtop, hoofd omhoog, handen mooi op de plek.. Probeer vooral je hakken niet op te trekken, nergens voor nodig.. :)

Wat doe je allemaal in de training met haar..?

alyssiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:43

Wat je zelf eigenlijk ook al zegt. Probeer je rug recht te maken en je schouders meer naar achter te plaatsen, zodat je niet zo vooroverhangt. je geeft nu je eigen gewicht ook mee op de voorhand van je paard ,waardoor het dus ook moeilijker is om hem meer achterop te zetten. Verder is mijn advies heel veel schakelen echt hele korte stukjes achter elkaar en ook overgangen is een prima oefening. daarnaast... als een paard goed op je zit te rijden is word hij ook meestal lichter van voor. Tja en verder ... oefening baart kunst... veel succes alvast met verder trainen.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:20

Ik vind het er goed uitzien op de foto's. Mooi paardje! Wat je kunt doen om meer terug te rijden is, diep zitten (alsof je door je paard heen wilt zakken) en daarop terug komen, heeeel rustig terug rijden en dan 1 pas stappen en weer rustig aan draven.
Veel overgangen, is al genoemd, maar is erg goed. En dan proberen onder het tempo te gaan rijden. Dan blijft het paard meer onder je. Wel afwisselen natuurlijk met voorwaartse gangen (zoals middendraf). Succes met jouw paard.
Overigens moet je er rekening mee houden dat alle commentaar op foto's is. Het 'lijkt' alsof jouw paard over het tempo loopt.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:26

een geweldig paard ik vind het er netjes uit zien hoor:)