Pacator en ik weer aan het werk na 9 maanden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nr_1

Pacator en ik weer aan het werk na 9 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 13:50

Hallo allemaal!

Na 9 maanden niet rijden ivm zwangerschap kan ik er eindelijk weer rijden, en beginnen we de basis weer wat op te pakken.

Pacator is een 15 jarige ruin van zeoliet. Voor mijn zwangerschap reden wij wedstrijden en we zijn l1+4 geworden. helaas moesten wij toen stoppen. ons niveau is nu net b waardig (denk ik), we moeten weer veel oefenen voordat we weer de wedstrijden in gaan (als dit nog gebeurd).

Punten waar ik erg op moet letten is dat ik mijn teugels niet te lang laat worden, en dat ik voor me kijk. Ik zou graag opbouwend kritiek willen, zodat ik dit mee kan nemen in de training. Op de foto's was het de 6e of 7e keer dat ik weer op het paard zat.

Wees lief, en foto's staan niet op volgorde.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. midden draf
Afbeelding

6. midden draf
Afbeelding

7. middenstap
Afbeelding

8. midden draf
Afbeelding

9. drafje, hier duik ik inelkaar. (als ik een tijdje bezig ben wordt ik moe en ga ik als een zoutzak zitten)
Afbeelding

10. galop, hier moet ik op letten dat ik niet voorover ga zitten.
Afbeelding

11. nog een mooie foto
Afbeelding

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

RyantJ

Re: Pacator en ik weer aan het werk na 9 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:01

Vind jullie een leuke combinatie en aan de foto's te zien zijn jullie echt wel B waardig hoor ;) Zeker na 9 maanden, gewoon eventjes trainen en zou ik zeker weer aan de wedstijden beginnen!!

Wil je alleen meegeven (wat je eigenlijk zelf ook aangaf) rechtop blijven zitten niet naar voren gaan hangen en tenen naar binnen draaien:) Als je deze dingen krijgt doordat je snel moe wordt, gewoon nog ff wat minder lang rijden ;) komt vanzelf weer, ga zo door :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:38

Leuk paard hoor, spring je er ook mee? Voor pas zo kort er weer op ziet het er best netjes uit. Alleen, heeft je paard ook 9 maanden vakantie gehad? In de middendraf veliest ie nl alle takt en dit kan veroorzaakt worden door te weinig kracht. Probeer hele korte stukjes te schakelen, hooguit 2 a 3 passen weg en dan weer terug, voordat ie uit elkaar kan vallen en de takt kwijt raakt. Langzaam weer uitbouwen tot langere stukken als je paard meer kracht en balans heeft. Succes ermee en gewoon weer lekker wedstrijden gaan rijden hoor als jullie er weer aan toe zijn!

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 17:46

Bedankt voor de reacties !

Oji nee mijn bijrijder heeft hem 3 keer in de week gereden. Hij heeft eerst wel 2 maanden niks gedaan. Hij mist idd kracht en balans. Bedankt voor je tips, ik zal er mee bezig! Springen doe ik nog niet. Dat was wel de bedoeling maar is dus even uitgesteld.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:41

Ik vind het algemeen beeld er heel erg netjes uitzien!!! Zeker B waardig. Zoals je zelf al zegt teugels niet te lang laten worden. Dit het enige wat mij nog stoort, want hierdoor breng je je handen richting je boven benen. Probeer dus je teugels korter te nemen en je handen dan iets meer naar voren te houden. Verder probeer je benen op de juiste plek te houden, soms zijn je tenen iets naar buiten gestoken en je onderbeen ligt soms iets te ver naar achter. Verder vind ik het er prima uitzien !! Succes

Romy_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:07

Inderdaad zeker B waardig. Probeer wat rechter op te zitten verder ziet het er ontspannen uit.
Leuke combi

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:09

Idd goed aan je houding gaan werken :j Oefen je buikspieren goed, dat scheelt veel!
En als je er straks een aantal keren verder op hebt gezeten, lijkt het alsof jullie niet meer gestopt zijn. Gaat veel sneller als je zelf denkt vaak :) Mooi dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:37

Wat een mooi paard!! Je houding inderdaad wat trotser zitten, maar je paard loopt fijn (:

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 11:47

Bedankt voor de reacties! ik merk idd dat door 9 maanden niks doen mijn buikspieren echt weg zijn, maar we oefenen gewoon door!

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:36

Leuk paard. Probeer wat meer recht op te zitten inderdaad. Ook je handen rechtop voor je houden. Verder ziet het er ontspannen uit!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:56

Nou B waardig? Als ik dit zo zie is het zeker B en misschien ook wel L waardig.
Het ziet er heel goed uit en zeer vriendelijk, jullie zijn een leuke combinatie.
Heel veel succes samen.

nienkes96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:07

als ik jou was zal ik je een tijdje erg gaan richten op je zit en ontspanning.
doordat jij je loslaat en ontspant zal je paard dat ook doen. je hebt een leuk paard!