Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Door bvb veel oefeningen als wijken te doen, wijken/travers op de volte.badeendje schreef:Ah oke, maar hoe voel je dan dát hij wegvalt? Scherp aan het been is hij, 1x been aanleggen en we versnellen.
Somebitch schreef:Koper schreef:myca: een wending rijd je niet met je buitenbeen.
sombitch: linksom, rechtsom of allebei?
Linksom ook wel maar daar krijg ik het met veel moeite nog wel voor elkaar. Rechtsom is een ramp.
Somebitch schreef:Linksom in galop ook over de buitenschouder, in draf valt hij juist naar binnen.
En ja ik weet het hij is scheef.![]()
Myca schreef:Dit paard valt over de buitenschouder weg, dan moet je toch echt met je buitenbeen aan de gang, anders wordt hij nog schever.
Somebitch schreef:Kijk eindelijk een topic met mijn probleem, dat ik hier zelf niet aan heb gedacht.![]()
Ik lees even mee.
Iemand tips hoe dit te doen in galop? Ik kan mijn pony niet op een kleine volte galloperen dan loopt hij echt heel erg over zijn schouder weg. Het enigste wat ik kan is een super grote volte zonder dat hij over zijn schouder loopt.. Maar we moeten echt naar het sturen gaan nu in galop...
En voor mij hartstikke leerzaam. En nu heb ik 't redelijk onder de knie, ik snap de theorie maar door mijn eigen scheefheid is de uitvoering niet altijd even vlekkeloos, dus nu is mijn lesgever mij aan het leren om 'm rechter te maken enz.