de bak uit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brinkie1

de bak uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:25

Sinds (heel) kort rijdt ik een heel leuk paardje.
Ze heeft alleen 1 gebrek. Als we in de bak bezig zijn, loopt ze de bak uit als de bakdeuren open staan. :(
Zijn de bakdeuren dicht, gaat ze bij de deur staan met haar hoofd erover heen. Met heel veel moeite krijg ik haar dan weg bij de deuren.
Ze reageert niet (of heel slecht) op teugel en been.
Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Elmira30

Re: de bak uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:36

Haar aan het werk zetten? Haar voor zijn, voor ze de kans krijgt om er maar naar te kijken rijd je een figuur of iets? Doet ze het alleen in stap?

Brinkie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 18:32

Ze doet dit zowel in stap als in draf. Ben al druk bezig met afleiding door figuren te rijden, maar zodra we maar in de buurt van de deur komen gaat ze direct richting die deur. Galopperen heeft ze wat moeite mee en gaat alleen als ze achter een ander paard aan gaat. Moet wel zeggen dat ze nog niet zo lang bij de huidige eigenaresse is en we hebben geen idee wat ze hiervoor gedaan heeft. Wel hebben we het vermoeden dat ze langere tijd heeft stil gestaan (gezien aan haar omvang, rond maar gezond :-)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:23

Heb je les? Zo niet zou ik wel gaan lessen met haar ;)Instructrice kan je wel zeggen hoe of wat. En toch proberen op het moment dat je de deur nadert streng te zijn. Ze weet dat ze het kan maken en dus blijft ze het proberen ;) of voorlopig bij die deur wegblijven..en langzaam die kant op gaan, maar ik weet niet of dat de oplossing is. Ik zou streng zijn, en op het moment dat je voelt dat ze die kant op wilt, afwenden/doorijden en evt. een tikje als ze niet luisterd. Kan ook zijn dat ze zich nog niet op haar gemak voelt daar...aangezien julie haar nog niet zo lang hebben.Met de galop heb ik geen tips...veel oefenen en ook met instructrice ;) Doet ze het met longeren ook?

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:27

De binnenhoefslag nemen, met desnoods extra veel binnenstelling aan de kant waar de deur zit, en voorwaarts houden zodat ze niet de kans krijgt om stil te gaan staan en haar hoofd eroverheen te doen. En inderdaad les nemen, dat is de beste oplossing.

Brinkie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 11:29

Naar aanleiding van jullie antwoorden heb ik me opgegeven voor een prive les om het probleem aan te pakken, Bedankt voor de reacties.

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:07

Slim van je!! Ik hoop dat je het probleem oplost! :j