Spieren pezen conditie opbouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabien88

Spieren pezen conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:05

Nog even en dn ga ik als alles loopt zoals ik hoop naar de duinen in schoorl toe.
Nu heb ik een jong paard, draver 4 jaar. Hij is wel gewend om buitenritten te maken zonder moeite.
Nu ga ik de duinen en bos in, wat natuurlijk wel ven wat andere spieren en misschien meer conditie vereist. Daarnaast is het ook voor de pezen natuurlijk veel zwaarder. Dus hoe ga ik dit opbouwen?
Eerst half uur, dan uur alles in stap? Als dat goed gaat een drafje tussendoor?
Wie heeft er tips?

0000

Re: Spieren pezen conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:07

Ik begrijp het niet zo goed...Ga je voor een paar dagen of voor langere tijd?

Opbouwen van pezen kost maanden zo niet jaren namelijk...Dus als je een aantal dagen gaat kan je beter zorgen dat je niet overbelast dan proberen iets op te bouwen...

Sabien88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:09

Sorry nee ik ga vanaf januari/februari naar een andere stal, dus het is voor lange onbepaalde tijd. Ik snap dat het tijd kost en wil het voorzichtig aan doen vandaar dat ik alvast informatie in wil zamelen

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:12

Dex2010 schreef:
Sorry nee ik ga vanaf januari/februari naar een andere stal, dus het is voor lange onbepaalde tijd. Ik snap dat het tijd kost en wil het voorzichtig aan doen vandaar dat ik alvast informatie in wil zamelen

Dan zou ik inderdaad gewoon met stappen beginnen ja. Na verloop van tijd begin je dan met 1 minuut draf en ook dat bouw je weer op. Denk als je dan gewoon goed oplet, op de wat zwaardere stukken blijft stappen bv dat het best goed komt. Wel gaaf hoor dat je daar dan regelmatig kunt rijden!

Sabien88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:14

Ja vind het super gaaf, ik heb een aantal jaar terug verzorg paarden gehad in de duinen, en ja dan ben je verkocht blijkt. Ik mis die duinen gewoon, had ik toch niet meteen verwacht