Paard 'graaft' tijdens het halthouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sterrol

Paard 'graaft' tijdens het halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 20:05

Sinds een tijdje heb ik een probleem. Mijn lieve, ietwat slome bijrijdbaar, wilt opeens niet meer rustig stilstaan als we eenmaal een tijdje aan het rijden zijn. Het halthouden doet hij heel braaf, maar zodra het hem te lang duurt, begint hij opeens te graven en na een tijdje zelfs rond te draaien. Ook wil hij nog wel eens een stukje omhoog komen. TIjdens het graven trekt hij zijn been echt heel hoog op, en beetje een spaanse pas achtig iets :n
Ik heb geen idee waarom hij dat doet. Misschien is hij ongeduldig of iets, wilt ie graag lopen, haha. Iemand die dit misschien kent en nog beter, een oplossing weet? :=

nynke55

Re: Paard 'graaft' tijdens het halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:09

Mijn paard deed dit ook, was ook vreselijk ongeduldig. Zij heeft het afgeleerd, doordat ik haar flink liet werken, stilstaan is dan een beloning. De truc is om weer aan het werk te gaan voor hij weer ongeduldig word.

Sterrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 20:12

Oké! Het vreemde is wel dat hij het alleen bij mij doet, want ik had het er over met de eigenaar en die hoorde het volgens mij voor het eerst..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:17

Misschien doet hij het wel bij anderen, maar hebben die er niets over gezegd. Of hij probeert het eerst bij jou en als hij daar mee weg komt, gaat hij het ook doen bij anderen.

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:59

De manier van nynke55 is een optie, je kunt het ook anders doen. Net zo lang blijven staat tot hij ontspant. Negeer het "graven" en zodra hij even stopt flink belonen. Je moet dan wel de tijd nemen en consequent zijn, als hij bijvoorbeeld naar voor stapt moet hij weer een stapje terug doen en andersom. Probeer vooral zelf te ontspannen zodra hij stil staat. Succes!