Dankjulliewel voor het commentaar! Ik ga er zeker wat mee proberen te doen! @ Tecktonie Mag ik vragen wat je bedoelt met dat hij mankt? Dat hij onregelmatig loopt? Mijn benen heb ik nog niet vaker gehoord, maar normaal loopt hij ook wat actiever. Maar ik zal er zeker op gaan letten! Staart draagt hij inderdaad al jaren scheef. Ik zat zelf ook te denken aan een rugprobleem, eerst had hij ook wat bultjes op de plek onder het zadel. Nu hebben we een gelpad onder het zadel gelegd en is dat wel zo goed als weg, maar de staart blijft hij zo dragen. Nu is het natuurlijk niet mijn eigen pony, maar ik ga het er even over hebben met mijn instructrice of de eigenaar.
@matheno Heel beschamend om te zeggen, maar onregelmatigheid vind ik zelf altijd nog moeilijk te herkennen. Zoals ik hierboven al zei is hij normaal wel actiever, dus hij sloft wel een beetje. Middendraf is vaak wel onregelmatig bij mij, bedoelde je het in dat stukje? Of zou jij anders het stukje kunnen aangeven waar jij het duidelijk ziet? Misschien dat ik het dan ook kan leren zien.
@pien_2010 Heel erg bedankt voor je commentaar! En dankjewel, inderdaad hij wordt ook door vele anderen gereden. Achterover hangen klopt helemaal, voor mijn gevoel is dat normaal dus dat is moeilijk te corrigeren voor me. Maar ik ga proberen om voor mijn gevoel iets te veel naar voren te gaan zitten. Paard is inderdaad scheef, links is zeker favoriet en kantelt dan ook over het algemeen naar links. Ik vind wel dat dit verbeterd is maar ik vind het moeilijk hoe ik dit moet corrigeren. Nu ben ik zelf wat strenger met mijn linkerhand en ben ik dit evenwichtiger gaan verdelen. Nu snap ik je stukje niet helemaal. Als tip geef je om hem wat rechter te maken door wijkoefeningen te gaan doen, maar wat bedoel je precies met 35 tot 45 graden?
De rest klopt ook zeker wat je zegt! Stijf in de rug? Mag ik vragen hoe je dat ziet en hoe ik dit minder zou kunnen laten worden? A
Eigen paard heb ik niet, maar wel een verzorgpaardje waar ik langzaam aan wat meer mee ga rijden. Als dit een keer een serieuze training wordt zal ik wel een keer een filmpje plaatsen. Nu is het voornamelijk aan elkaar wennen.
Oprichting ben ik veel mee bezig in training, maar is zeker nog een aandachtspuntje. Dat komt natuurlijk ook niet in een keer, maar daar ga ik op verder trainen. Dankjewel! Zelf had hij ook aardig wat spanning rechtsachter in de hoek, wat niet op film te zien is, waardoor ik denk ik ook wel punten erg hoog vond. Ik zal wat gaan doen met je commentaar!
@lx3 Dankjewel! Met zitten hupsen bedoel je dat ik wat meer op mijn kont moet gaan zitten? Beugels ga ik wel een les proberen een gaatje langer, maar ik denk dat het dan net iets te lang wordt. Ik probeer het wel even uit. Ook aan jou dezelfde vraag of je misschien een stukje kan laten zien waar Balou onregelmatig loopt? Ik ben daar niet heel erg goed in, zoals ik al hierboven aangeef is de middendraf en eigenlijk ook de middenstap wel een probleempuntje hierbij. Dat wil ik vaak iets te gehaast doen waardoor Balou tactfouten heeft.