2 keer op een dag rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

2 keer op een dag rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 13:53

Hallo !

Sinds een jaar rijd mijn moeder en dat gaat erg goed. Nu rijd ze sinds kort ook op mijn pony Angel wat haar enorm bevalt.
Op de woensdagochtend rijd ze dan een half uurtje aan de longe met wat stap, draf en galop. Er worden dus geen zware dressuuroefeningen gevraagd en eigenlijk maar wat gehobbeld

Nu wil ik aanstaande woensdagmiddag een buitenrit gaan maken met een vriendin. Veel stappen maar ook hier en daar wat bergjes op draven/galopperen

zou het kwaad kunnen als Angel voor deze ene keer 2 x moet lopen.

Heel stom gezegd maar als een manege pony het kan zou de mijne het toch ook moeten kunnen :) ?

Mi_Amore

Re: 2 keer op een dag rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:54

Dat moet zeker lukken hoor :j

Kan je niet aan je mams vragen of ze voor 1x niet met je pony rijdt dan? :-)

Escada

Het zou gewoon kunnen hoor. Manegepaarden lopen inderdaad wel een paar uur per dag :j
Jij weet zelf het beste wat je pony aankan ;)

EquiPhoto

Natuurlijk moet dat kunnen :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 13:56

Mi_Amore schreef:
Dat moet zeker lukken hoor :j

Kan je niet aan je mams vragen of ze voor 1x niet met je pony rijdt dan? :-)

Dat zou zeker kunnen maar ik weet niet.. Ik vind dat ook zielig voor mn moeder, ook al heb ik Angel zelf betaald, zij moeten wel de stalling betalen.. En dan zou ik het persoonlijk oneerlijk vinden door te zeggen, ga maar op een manege paard

Ze heeft net de smaak erg goed te pakken met Angel en ik wil stiekem dat ze dat blijft houden daarom dat ik graag wil dat ze op angel rijd !

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 13:56

Angel is een ontzettend sterke pony maar ze zweet wel vrij snel..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:59

Dit kan zeker hoor!
Die van mij lopen ook wel eens twee keer per dag! Dat geeft niks.
Ik voer ze een beetje extra daarna.

Patries_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:00

voor 1x is dat geen probleem hoor

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:00

M_hartje_M schreef:
Hallo !

Sinds een jaar rijd mijn moeder en dat gaat erg goed. Nu rijd ze sinds kort ook op mijn pony Angel wat haar enorm bevalt.
Op de woensdagochtend rijd ze dan een half uurtje aan de longe met wat stap, draf en galop. Er worden dus geen zware dressuuroefeningen gevraagd en eigenlijk maar wat gehobbeld

Nu wil ik aanstaande woensdagmiddag een buitenrit gaan maken met een vriendin. Veel stappen maar ook hier en daar wat bergjes op draven/galopperen

zou het kwaad kunnen als Angel voor deze ene keer 2 x moet lopen.

Heel stom gezegd maar als een manege pony het kan zou de mijne het toch ook moeten kunnen :) ?

Je maakt met Muppet en Darco erg lange tochten, dus waarom maak je nu zorgen om je eigen haf ?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 14:02

we zullen eens zien hoe het uitpakt. Zal dan in ieder geval geen gekke dingen doen buiten

maar we crossen toch wel regelmatig over een leeg bietenveld maar stappen daarna ook weer dik een kwartier en draven wat tussendoor :)

achja laat ik het maar zien als goed voor haar conditie :)

@peetstap: muppet en darco zijn heel erg getrainde paarden die ook in de koets lopen en daarom ook een betere conditie hebben dan mn eigen hfje :) ze zijn dus eigenlijk niet vergelijkbaar

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:02

-> RT-P

petitparis

zolang jij op buitenrit een beetje rekening houdt met je pony (zweten, ademhaling,...) kan het prima. Moest dit in de toekomst vaker gebeuren, zou je er ook een beetje naartoe kunnen werken door de conditie van je pony wat te verbeteren.

Mayasfrenk

Dat moet best kunnen hoor. Met een pony die aar 2x per week loopt ofzo is het een ander verhaal maar als jou pony een goede basis conditie heeft zou ik niet weten waarom dit een probleem is. Je moet natuurlijk wel goed opletten wat je pony zelf aangeeft. Als je aan het buitenrijden bent en hij is heel sloom en moe dan kun je er natuurlijk voor kiezen om gewoon lekker kallem aan te doen. Veel plezier!!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 14:03

petitparis schreef:
zolang jij op buitenrit een beetje rekening houdt met je pony (zweten, ademhaling,...) kan het prima. Moest dit in de toekomst vaker gebeuren, zou je er ook een beetje naartoe kunnen werken door de conditie van je pony wat te verbeteren.

kdenk dat dit eigenlijk wel de laatste x van het jaar gaat zijn :) gelukkig doet mijn moeder geen gekke dingen met angel. Aan de longe beetje links en rechtsom en dan wat stap draf en galop !

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:03

Ik herken het :+ Dan had ik hem 3 weken uitgeleend, zelf een uur les en 's ochtends nog een "half uurtje" rond stappen/draven met een kindje van 6 erop en dan vond ik dat altijd al zo sneu voor hem :p

Maar ze kunnen het makkelijk aan hoor!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:05

Kan prima hoor, heb dit jaren gedaan, omdat mn paard van de wekelijkse carrousselles erg heet/mans werd en dan reed ik hem smorgens eerst zodat ie s avonds dan wat braver was als koppaard.
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 29-10-12 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:06

Dat moet makkelijk kunnen hoor.
Mijn bijrijdpaard rijdt zo vaak 2x per dag. Krijgen ze alleen maar conditie van :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:47

Gewoon doen :j Dat kunnen ze wel hebben hoor.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 14:53

okido ik heof me nergens meer zorgen om te maken

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:58

Kan makkelijk voor een keertje hoor.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:58

Wij deden het ook hoor 's ochtends een uur in de les en 's middags een rustig rondje bos en ook gewoon met stap draf galop erin. Pony was 17 jaar en dit was geen probleem. Het mooie van een buitenrit is dat je zelf je gangen kunt bepalen dus mocht je merken dat ie moe is doe je toch wat rustiger aan!