Het gaat erg fijn met mijn paardje. Dressuur gaat als een speer en we gaan met sprongen vooruit. Toch is het zo dat het natuurlijk altijd beter kan
.Ik heb ondertussen mijn puntjes bij elkaar gereden voor het M1. Nou vroeg ik gister aan de jury of ze vond dat we klaar zijn voor het M1.
Ze vond van wel, ze vond dat ik mooi bewust aan het rijden was en dat mijn paard het zeker in zich heeft. Maar.. ze vond ook dat mijn merrie nog wat kracht mist. Dit zie je ook, ze is om te zien nog geen bodybuilder. Vooral haar kont en hals mogen absoluut gespierder. Dit is echter niet makkelijk. Ik rij zo'n vijf keer per week. Af en toe en lekkere buitenrit tussendoor met lange stukken galop. Ze heeft dan ook een top conditie.
Ook haar balans is enorm verbeterd! Haar sterke punt is haar lenigheid. Wijken en schouderbinnenwaarts gaat erg fijn.
Haar middendraf mag nog wel wat beter. Haar achterbeen is zeker actief, maar ze plaats het niet genoeg onder de massa. Ze vind het lastig om wat meer in de oprichting gereden te worden. Ze loopt dan niet helemaal lekker over de rug meer, en het achterbeen blijft wat achter. Ook in haar hals zie je het terug. Ze komt niet omhoog vanuit de schoft zeg maar. Ze is wel nageefelijk, maar niet mooi vanuit de schoft. In de galop is dit overigens niet zo. Ze springt mooi bergopwaarts, en over de rug.
Ik probeer tijdens de training veel overgangen te maken en veel te schakelen. Ook probeer ik consequent te zijn. Ik rijd haar bewust meer in de oprichting ook al heeft ze het hier dan wat moeilijk mee. Ik wissel het wel af met lage stukjes om de ontspanning er in te houden.
Na dit lange verhaal is mijn vraag eigenlijk: Hebben jullie nog originele oefeningen voor krachttraining? Of tips om haar meer van achter naar voren te rijden waardoor het een compacter geheel wordt (zodat ik haar meer bij elkaar kan rijden)?
Hieronder nog een aantal voorbeeldjes (ik heb bewust voor mindere foto's gekozen, op jullie te laten zien wat ik bedoel):

Hier was ik wel verast doordat ze mooi actief van achter is, maar ze valt wel wat uit elkaar/ lijkt ze haar onderhalsspier wat aan te spannen

Net niet helemaal lekker bij elkaar op een of andere manier. Ik denk dat het een mooi beeld is voor de L, maar niet genoeg in de oprichting voor de M (aan mijn houding moet overigens ook nog gesleuteld worden). Ook is er een beetje sprake van een valse knik. Ik rij haar hier iets naar voren, en dan gaat ze wat in mijn handen hangen

Geen optimale foto, maar het geeft wel een goed beeld van dat ze in galop wel lekker over de rug loopt, waarbij de schoft zeg maar omhoog komt.
)