Urlie van Metall Back to the basic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Urlie van Metall Back to the basic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 19:40

Hoi allemaal :D

Ik ga proberen een lang verhaal kort te maken :D

In Augustus kwam ik een oude vriendin die MIJ heeft leren rijden :') Yvonne (Yvie_juudje) tegen Die een beetje in de knoop zat met haar paard op dressuur gebied m1, Waarop ik als grapje zei dat ik haar paard wel even zou fixen.. 6 weken later apte ze me en ben ik langs gegaan :') En na een jaar western maar weer eens vreemd gegaan op een dressuur paard :D
Het komt er eigenlijk een beetje op neer dat Urlie wat vertrouwen mist Yvonne heel graag heel snel wilt, en er bij Urlie basis ontbreekt en er zo van beide kanten Frustratie op komt..
Hij loopt graag in delen benen/rug/hals staat tijdens het lopen totaal los van elkaar. Mijn doel voor hem voorlopig is om hem op eigen benen te laten lopen recht te richten. Zorgen dat zijn vertrouwen in de hand terug komt zodat hij durft te zakken en lengtebuiging aan neemt en zo soepel gaat lopen met een gesloten achterhand. Hij hoeft niet op inrichting niet alles hoeft perfect maar ik wil een los paard dat los is van mijn hand goed aan mijn hulpen staat en goed zijn best doet. En dát doet hij! Hij vertrouwd mijn hand goed durft mooie stukjes te zakken waar ik erg trots op ben. Ook met Yvonne loopt hij nu een stuk fijner nu! Ik help haar als ik hem zelf eerst gereden heb.Zij merkt ook goede vooruitgang het rijden met hun ziet er nu ook een stuk fijner losser en ontspannender uit :j volgendjaar ga ik hem starten! :)
Genoeg gepraat hier de foto's

Dit is de 3e en 4e keer dat ik hem reed dus wees een beetje lief :D
Eigen commentaar, handen normaal houden ( komt door western haha) ( ik heb ze wel gewoon prima stil) Paard mag wat actiever maar ik vind ontspanning nu even belangrijker.
Mond DICHT en LACHEN. fotos staan niet op volgorde.

Waar is je cap? In de kast!

commentaar is natuurlijk welkom.

Afbeelding

Afbeelding
Recht zetten en weer door rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://i242.photobucket.com[IMG]http://i242.photobucket.com/albums/ff68/Urlie/DSC_0470.jpg[/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
braaaf

EllaBellaah

Re: Urlie van Metall Back to the basic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:49

Op de eerste foto's valt het me heel erg op dat je je teugels eigenlijk zodanig lang hebt dat je zelf bijna met je handen in je nek zit om controle te kunnen houden. Lang en laag is goed, maar let er op dat je niet meteen losgooit van voren. Op de laatste foto's gaat dit wel al een stuk beter :) Let op dat je niet mee naar voren valt als hij mooi naar beneden zakt :)
Wel super dat je zo richting de ontspanning werkt en het in de oprichting lopen even achterwege laat :)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:53

Daar hebben we Roy met mijn toppertje.
Roy rijdt hem erg vriendelijk en Urlie pakt alles erg goed op. Ik merk aanzienlijk verschil als ik er zelf op zit.

Zelf ben ik meer bezig met springen en crossen, het dressuren heb ik langere tijd achterwegen gelaten.
Toch vind ik het de basis en wil ik graag weer verder. Eerst weer back to the basic en dan weer knallen!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 20:01

Klopt inderdaad dat ik wat mee naar voren val. Zal eens kijken of ik nog ergens langere teugels heb, want zoals je kan zien zijn die vrij kort :=

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 06:30

Het ziet er fijn uit hoor! Wat ik wel komisch vind: je hebt een muts en sjaal om, maar rijdt vervolgens wel met een t-shirt :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 12:57

Whaha, ja dat was het eerste wat ik zei tegen yvonne. . Had een heel warm dik wollig vest aan waardoor het leek alsof ik heel bol zat. maar even uit gedaan. Was echt enorm koud!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:47

wow! ik wil ook wel een vriend die paardrijdt zoals jou!
je zit al netjes hoor en wat een prachtig paard!
wel watmeer naar achteren zitten met je rug !
gr hackny

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:00

Het ziet er keurig ontspannen uit! Super!
Nu net nog even je eigen houding perfectioneren en dan vliegen de punten binnen met starten gok ik :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:08

Yvie_Juudje schreef:
Daar hebben we Roy met mijn toppertje.
Roy rijdt hem erg vriendelijk en Urlie pakt alles erg goed op. Ik merk aanzienlijk verschil als ik er zelf op zit.

Zelf ben ik meer bezig met springen en crossen, het dressuren heb ik langere tijd achterwegen gelaten.
Toch vind ik het de basis en wil ik graag weer verder. Eerst weer back to the basic en dan weer knallen!

Een gekke vraag misschien, maar heb je wel les? Bij springen en crossen is de basis net zo belangrijk als bij dressuur. Lijkt mij dat je instructrice of instructeur daar aandacht aan hoort te besteden :)

Ellis_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:18

Wauw leuke foto's maar je moet je handen wel wat dichter bij elkaar houden ;)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:32

Pletje123 schreef:
Een gekke vraag misschien, maar heb je wel les? Bij springen en crossen is de basis net zo belangrijk als bij dressuur. Lijkt mij dat je instructrice of instructeur daar aandacht aan hoort te besteden :)

Uiteraard heb ik les, in alle drie de disciplines ;)

whisky_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:38

Ziet er leuk uit, maar zoals je al zij voor een langere teugel kijken! ;)
En dan zijn mijn teugels altijd veel te lang! :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:37

Nou voor de 3e en 4e keer rijden vind ik het niet onaardig! :) Je ziet wel dat je uit balans bent, maar dat is vrij logisch.. Maar door je onbalans snap ik niet zo goed waarom je dan met sporen bent gaan rijden.. iets wat je wat mij betreft toch echt wel achterwege mag laten de eerste keren :) .

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 18:43

Haha ik rijd al jaaaren maar dit was de 4e keer op DIT paard haha! Mijn balans is gewoon goed. En been is stil.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:55

WhySoWhite schreef:
Haha ik rijd al jaaaren maar dit was de 4e keer op DIT paard haha! Mijn balans is gewoon goed. En been is stil.

:') Hahaha! Oh!... Zit gewoon verkeerd te lezen!!

Maargoed, desonanks.. ik vind je wat 'uit balans' ogen.. Probeer je rug te rechten en naar voren te kijken! ;)

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:45

nou met dit soort vreemdgaan is niets mis,..

de eerste foto's dacht ik nauw,, niet helemaal lekker.. zag er wat onrustig uit..
maar al zie ik die laatste foto's wat een verschil en rust.. ik kan me heel goed voorstellen dat de ander het verschil kan merken..

nog iets meer op je houding letten, niet zo voorover vallen denk ik en handen mogen iets hoger, vind ik persoonlijk dan,,

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 22:56

Klopt inderdaad, hij moet goed warm gereden worden. Groot paard, in het begin is hij soms wat straks en er niet geheel doorheen. Maar ook die foto"s mogen geplaatst worden om een eerlijk beeld te krijgen. Ik moet inderdaad rechter gaan zitten. Voorheen was dit beter, ik heb een aantal maanden geleden nierstenen gehad waardoor er een niet nog erg gevoelig is. 1,5 jaar geleden van mijn paard gevallen waardoor er wervels in mijn rug scheef staan en ik snel een zere rug.m krijg waardoor ik ongemerkt wat in elkaar duik doordat ik mijn buikspieren aantrek en voorover ga zitten. Natuurlijk geen excuus ik moet gewoon weer goed recht gaan zitten maar dat komt wel weer als ik zijn bewegingen goed gewend ben.
Sorry voor evt tik fouten @telefoon

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:30

Dat is een mooi maatje voor je Roy.
Lekker rustig op bouwen en vriendjes worden dan komt het vast goed.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 02:16

Hee Jessica!

Ja ik denk dat het helemaal goed gaat komen :D

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 02:23

Wat een prachtig paard!
Ik hou helemaal van jou rijstijl, wel merk ik dat jou manier van rechtrichten haaks op de mijne staat, alhoewel ik niet veel kan zeggen, ik zie maar 1 foto waarop je daadwerkelijk rechtricht (in mijn ogen, op de andere loopt hij recht)
mocht je tijd hebben, dan ontvang ik graag een PB met duidelijkere rechtrichtfotos, ook bij paarden die echt 'scheef' zijn, want ik doe daar een soort van jaarwerk over.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 09:50

TeckTonie schreef:
Wat een prachtig paard!
Ik hou helemaal van jou rijstijl, wel merk ik dat jou manier van rechtrichten haaks op de mijne staat, alhoewel ik niet veel kan zeggen, ik zie maar 1 foto waarop je daadwerkelijk rechtricht (in mijn ogen, op de andere loopt hij recht)
mocht je tijd hebben, dan ontvang ik graag een PB met duidelijkere rechtrichtfotos, ook bij paarden die echt 'scheef' zijn, want ik doe daar een soort van jaarwerk over.

Daar heb ik wel fotos van met mijn toen nog eigen scheve paard.
Die ga ik volgende week even sturen, werd gister oogebeld dat ze hem in hebben laten slapen . Hij is net 2 maanden weg. Paard dat ik zelf zadelmak gemaakt heb etc.. Dus kwam even als een klap aan. En kan er nu even geen foto"s van zien:( ga ze je volgendeweek sturen!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 09:00

Je valt eigenlijk best wel naar voren met je schouders.Probeer rechtop te blijven zitten.En inderdaad je handen, dat gaf je zelf ook al aan.Misschien de teugels korten en dan je handen ietsjes naar voren en bij elkaar.Verder rijdt je netjes.En succes met de wedstrijdjes :)

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:52

Ziet er goed uit! Denk dat zo even doorrijden prima is en dan langzaam wat gaan oprichten

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:01

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:32

Je zit echt als een man.. inelkaargedoken..
Ik zou zeggen:
Rechte rug, trotsere houding en kortere teugels ;)