Pony springt in galop terwijl draf gevraagd wordt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melissatje9

Pony springt in galop terwijl draf gevraagd wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 19:54

heey als ik ga rijden met mijn paard in draf springt mijn paard constant in galop aan of maakt ze van die hulp pasjes. iuk heb net een nieuw zadel want mijn oude zadel klapt iedere x tegen haar rug op als ik ga licht rijden. ik d8 eerst dat het door het oude zadel kwam dat ze iedere x in galop aan springt maar dat is dus niet zo want met dit zadel doet ze het ook.
wie weet een oplossing voor dit probleem??

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:08

melissatje9 schreef:
heey als ik ga rijden met mijn paard in draf springt mijn paard constant in galop aan of maakt ze van die hulp pasjes. iuk heb net een nieuw zadel want mijn oude zadel klapt iedere x tegen haar rug op als ik ga licht rijden. ik d8 eerst dat het door het oude zadel kwam dat ze iedere x in galop aan springt maar dat is dus niet zo want met dit zadel doet ze het ook.
wie weet een oplossing voor dit probleem??

Een nieuw zadel zal niet ineens al je problemen gaan oplossen.
Paard kan een gewoonte hebben aangeleerd of je maakt rijtechnische fouten of beide.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:20

Heb je les? Denk dat dat jou beter kan helpen dan dat wij dat kunnen vanachter een computerscherm ;)

Mijn pony heeft dit ook een tijdje gedaan, vooral op zijn moeilijke kant.
Mijn instructrice zei toen tegen mij dat mijn pony niet goed genoeg aan mijn been was.
Dit hoeft niet per se voor jou ook zo te zijn, maar mijn pony doet het nu bijna nooit meer.

Doet hij het met longeren ook?

Heukeltje

Re: Pony springt in galop terwijl draf gevraagd wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:58

Mijn merrie heeft dit ook lang gedaan, was echt een kwestie van onbalans en gemakzucht, ze vind galop makkelijker dan draf. Gewoon terugnemen en opnieuw proberen. Ik denk dat je pony het doet omdat ze de draf gewoon moeilijk vind.

Juul08

Re: Pony springt in galop terwijl draf gevraagd wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:05

Rustige drafhulp geven (lichte beendruk, liefst geen zweep) eventueel met je stem "draf" zeggen (vooral handig als je paard deze commando kent van het longeren). Springt ze aan in galop; gewoon negeren, blijven zitten en rustig terugnemen naar draf, zodra ze draaft heel erg goed belonen met je stem en aaien over de hals. Dit een aantal keren achter elkaar oefenen en je zult merken dat ze op den duur begrijpt wat je bedoelt. Soms kan het iets langer duren dan verwacht, het ene paard pikt het sneller op dan de ander, geduld en rustige hulpen zijn hierbij erg belangrijk.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:45

Twee benen rechtvoor je uit is draf,buitenbeen naar achteren,binnen been op de singel is galop. Gewoon geduld hebben, en dan komt het wel goed. Springt ze aan in galop,gewoon negeren en weer opnieuw proberen. Doet ze het wel goed belonen. Succes!