Ik ben nu aan het trainen al een aantal maanden (4/5 maanden intensief) en heb wekelijks les maar hij zet ze linkerkant vast... En kom er maar niet achter of het nou een spel is (het is een doerak) of dat ie wat mankeert of dat het misschien stijfheid is.. Voordat ik begon met rijden heeft ie 2 jaar stilgestaan en hij is nu 8.. Maar gaat redelijk goed al paar maanden maar hij gaat nu ineens flink in protest daar staat ie overigens wel bekend om maar in me lessen zet ie ze linkerkant vast.. Hij buigt niet en is onstuurbaar hij denderend echt dwars door me heen! Het ligt niet aan zijn tanden want rijd bitloos en heb maand terug tandarts erbij gehad.. En op de andere hand buigt ie wel maar voelt links wel stijf en stug aan zegmaar.. En als ik met grondwerk buigoefeningen doe is het niet dat ie niet "kan" buigen... Heb twee maanden terug accupensuur bij hem laten doen en had het idee dat ie wat losser was.. Maar nu speelt dit probleem aardig op kan hem amper op een volte houden en ook springt hij altijd in verkeerde galop aan.. Kan hem wel laten aanspringen op andere hand en van hand veranderen en blijft ie in goede galop.. Misschien dat iemand een idee heeft wat het kan zijn of het een spel is of misschien toch stijfheid en misschien wat advies wat ik ermee kan!
Bedankt vast!! Groetjessss
) Maar dat is een beetje common sense in de paardenwereld; eerst paard de schuld geven. Totdat je zelf na gaat denken en je verdiept in hoe een paard beweegt en hoe je bepaalde dingen rijtechnisch op kan lossen.. Op zich al goed als je rijtechnische problemen ontdekt, maar vervolgens draait het om 1. waarom reageert het paard zo en 2. hoe los ik dit (rijtechnisch) op.