ik weet niet of het hier goed staat mods willen jullie dit mss veranderen dan?
Ik heb een pony van 3 jaar en 2 maanden die totaal niet naar mij luisterd tijdens longeren, Als ik hem ga longeren loopt hij de eerste 3 rondjes heel braaf en dan gaat hij stilstaan. dan drijft ik hem met de zweep verder mij hij reageert er totaal niet op, sterker nog hij draaid ze kont naar me toe en probeert te trappen... ik sta ter hoogte van ze achterhand dus ik hou hem niet op. ook probeert hij door het draad heen te rennen alleen dit lukt niet doordat er stroom opstaat. doet hij dit opzettelijk of wat wilt hij ? ik worstel er al een tijdje mee en ben eigenlijk een beetje einde raad. Ook gebruikt hij het ook tijdens het rijden dan gaat hij gewoon stil staan en dan kan je drijven en doen wat je maar hij wilt echt niet lopen. Daar in tegen loopt hij buiten echt super dan is hij echt zoo braaf en doet hij alles.
Wie weet wat het kan zijn is dit omdat hij niet in de bak wilt werken ? en is een africhtstal misschien een optie? ik hoor het graag alle tips zijn welkom!
BaileyMix
Geplaatst: 24-10-12 17:53
3 jaar en 2 maanden? Dan lijkt het me dat je maximaal 2 maanden bezig bent, misschien snapt hij het gewoon niet?
Ik denk dat je beter iemand kunt zoeken met ervaring met jonge pony's. Een pony weet niet vanzelf hoe longeren werkt, dat moet hem geleerd worden. Rijden idem dito, en pony wordt niet geboren met de knoppen erop. Goede les nemen dus, daar hebben jij en de pony de rest van je leven nog profijt van.
matasja
Geplaatst: 24-10-12 17:59
Te vroeg of te intensief begonnen met trainen? Net 3 en al onder het zadel.. wellicht een pauze nodig?, spierpijn? Overbelasting van de rug? Groeipijnen? Kan vanalles zijn. Trappen naar jou is heel duidelijk dat iets aan de hand is waardoor hij jou als boosdoener ziet van zijn pijn, of het is klieren, maar dan wel in hele hevige mate.. kan zijn dat hij je echt niet snapt en het voor hem een straf is om toch te moeten lopen. Misschien kan iemand eens meekijken wat er fout gaat?