Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Hoi Sas. Ik denk dat je al best heel goed op weg bent hoor. Over het vasthouden, probeer zelf vooral los te laten. Als hij dan heel scheef word, corrigeer dan met hand naar binnen toe, zodat hij wel recht wordt maar niet terug werkt. Als je dit combineert met voldoende been zal hij moeilijker vast kunnen pakken. Probeer eens op de rechte zijde wat stelling te vragen, hand overduidelijk naar binnen toe, zelf rechtdoor blijven zitten en kijken naar waar je naar toe wilt, begrenzen met je binnenbeen, op de hoefslag houden met je buitenteugel en met je buitenbeen je paard recht houden.
Volg je me nog? Probeer je niet teveel te focussen op het scheef zijn, tenzij hij anders met zn hoofd naar je kijkt![]()
Succes
Albert schreef:Vooral heel goed op blijven letten op onregelmatig zijn i.v.m. zijn artrose, zeker niet zwaar gaan belasten en het is waarschijnlijk geen slecht idee zijn gebit te laten controleren.

Rosa_ schreef:Wat betreft het opbouwen, ik zou ipv een keer longeren een keer balkjes werk doen. Dus wel aan de longeerlijn, maar dan balkjes op de volte leggen. Dan is er ook wat meer uitdaging en daarmee stimuleer je de achterhand.
Wat betreft het links vasthouden. Zorg dat je met je linkerbeen naar je rechterhand rijd. Als hij vasthoud laat jij los. Veel linkerbeen!! Voor stelling vragen je hand wat opzij en naar voren brengen. Hiermee vraag je hem meer om zijn kaak echt los te laten. Veel binnenstelling vragen op de volte los je niks mee op. Je wil juist een recht paard, zodat hij links loslaat en op twee teugels komt.
Nog een fijn 'kunstje', afwenden bij a en je paard wat over zijn linkerschouder naar de hoefslag duwen/laten wijken. Linkerbeen er goed bijhouden zodat hij links niet vastpakt en dan rechts los peuteren. Vaak houd een paard links vast als er rechts iets niet goed zit. Met los peuteren bedoel ik lichte stelling vragen, voornamelijk uit de kaak.
Waarom ga je eerst vijf minuten draven en dan pas vijf minuten lang en laag? Ik zou lekker lang en laag losstappen en van daaruit ook stukjes gaan draven.