Tenen naar buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Tenen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 09:41

hallo,

Ik rij al ongeveer 8 jaar maar dat wil niet zeggen dat ik heel goed rij hoor :o .
Nu maak ik steeds vaker foto's van het rijden en zie toch wel erg vaak mijn tenen naar buiten staan.
Ook heel vaak bij het springen.
Mijn laatste les heb ik geprobeerd mijn tenen naar binnen te houden, maar verloor heel vaak mijn beugels.
Heeft iemand tips?
Heel graag :j

Xx hippepony

Ps: Als er vraag naar is kan ik wel een foto plaatsen :)

Donkerblauw

Re: Tenen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:42

Zorgen dat je je hakken goed uit blijft drukken, en anders je beugels een gaatje korter? :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:50

Je hakken niet te ver uitdrukken, dan krijg je vaak teveel spanning wat onnodig is en gaan de tenen vaak naar buiten, gewoon je onderbenen goed ontspannen en laten afhangen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:55

Je bovenbeen wat naar binnen draaien :) en erop blijven letten..desnoods bij ieder bordje van de bak..... is wel ff wennen!

Niallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:08

Probeer je hakken goed te drukken en als je dan je evenwicht snel verliest kan je denk ik je beugels wat korter doen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:10

Tigra_ schreef:
Je hakken niet te ver uitdrukken, dan krijg je vaak teveel spanning wat onnodig is en gaan de tenen vaak naar buiten, gewoon je onderbenen goed ontspannen en laten afhangen.

Precies, ik lees hier overal hakken goed uitdrukken maar dat zorgt juist voor meer kapstokjes /uitstekende tenen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:12

Je been vanuit jeheup naar binnen draaien. Waarschijnlijk rij je een beetje op de achterkant van je bovenbeen :)