Al een ruime tijd valt 1 van mijn benen in slaap tijdens het rijden, of ik krijg er ontzettende kramp in. Vaak ga ik dan even stappen, doe ik dat been uit de beugels, en na een paar minuten kunnen we er weer tegen aan
Alleen, tijdens mijn lessen rijd ik altijd stug door, met als gevolg laatst dat er in het been waar ik kramp in had, waarschijnlijk een spiertje is gescheurd, waardoor ik een week last had van 'straling' in mijn bovenbeen en kont.
Of ik gespannen zit, geen idee eigenlijk. Zo oogt het igg volgensmij niet. Beugels zitten op de juiste maat, spring of dressuurzadel, maakt allemaal niet uit. Ook is het zowel mijn linker als rechterbeen. Schoeisel van mij is ook niks mis mee
Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben? Het is soms echt zo vervelend, dat ik er met het uitstappen maar vast naast het paard ga lopen. Wie kan me helpen? Dat zou het rijden weer een stuk plezieriger maken
ik kan mijn voet soms ook niet in de beugel krijgen dat moet ik dan met mijn hand doen omdat mijn voet niet beweegt heel raar..
Het zadel is een 18 inch, neem aan dat dit moet kunnen met mijn maat 38/40? Of kan daar nog verschil in zitten?