zwabberbenen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

zwabberbenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 18:56

ik heb last van zwabberbenen, dus dat als ik rij in draf dan gaan mijn benen alle kanten op:-O ik kan mn voeten echt NIET stilhouden vooral bij de kleine pony's :+

Hebben jullie tips?

Alicia2u

Re: zwabberbenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:39

Wiebelbenen kunnen door verschillende dingen veroorzaakt worden en dat valt zonder beeld niet te beoordelen. De meeste problemen komen vanuit de heup: benen die te ver naar buiten gedraaid zijn, benen die teveel klemmen, onvoldoende stabilisatie van de gewrichten etc. Je kunt het volgende proberen:

Oefen met het rechtop staan in de beugels (dus niet in verlichte zit, maar met je bovenlijf zo rechtop mogelijk). Ga staan in de beugels met je knie licht gebogen. Je hak moet net iets lager zijn dan je tenen en je voeten en enkels ontspannen. Als je ook maar iets op je tenen staat, verlies je makkelijk je balans. Je moet net het puntje van je teen kunnen zien voorbij je knie. Let erop dat je je gewicht gelijk verdeeld over alle vijf de ballen van je voet (van grote teen tot kleine teen) en dat je voeten ook op die plek in de beugels steunen. Draai je hakken iets naar buiten zodat je knie aangesloten blijft. Als je het goed doet, voel je je heel stabiel! Wanneer je gaat zitten, moet de positie van je onderbeen en de druk op je beugel niet veranderen. Ga zitten door je knie verder te buigen. Raak je het kwijt, ga dan weer staan in de beugels en probeer vervolgens weer voorzichtig te gaan zitten.

Als je aan je houding wilt werken dan gaat dat het snelst en het best onder goede begeleiding. als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:08

nou kijk mijn voeten gaan mee met de beweging van het paard, ik steek mijn voeten naar 'voor' en ga achterin het zadel zit. Omdat mijn vorige instructrice zei dat ik naar voor zit.. dus inplaats van rechtop en dat rechtop zitten lukt niet goed

Serina_Kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:21

het lijkt mij dat daar dan het probleem al zit toch? als je niet goed rechtop kunt zitten zit je toch ook niet heel stabiel? misschien zijn zitlessen een optie?

x_dwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:24

Ik lees ook even mee hier, heb dit probleem ook :)