Afgelopen weekend was het zover. Naar aanleiding van dit topic: [RIJ-ITP] Rhona @ eerste B proef oefenen: oordeel gevraagd was het eindelijk de dag voor de proefgerichte clinic!
Ik had me er enorm op verheugd omdat wedstrijden er momenteel niet in zitten maar ik het hele wassen, optutten, poetsen en op stap gaan gebeuren toch erg mis...
Dit was een super alternatief en echt een onwijs leerzame dag voor zowel Rhona als mezelf.
Rhona is een 11 jarige Tinker merrie. Door de eigenaresse wordt ze voornamelijk lekker reacreatief in het bos gereden en ik pak haar dressuurmatig op. Ik rij haar 'slechts' 1 a 2 keer per week sinds december '11. Voor Rhona was dit de 1e keer met mij op vreemd terrein en de 1e keer ooit in een binnenbak! Ik was ontzettend benieuwd hoe ze zou reageren en rekende op het ergste
Uiteindelijk heeft ze eigenlijk geen kik gegeven op het hinniken naar zichzelf in de spiegel na
Ik ben super trots op Rhona en was echt gezien de omstandigheden super tevreden met onze 'prestatie'.
In verband met geen vervoer moesten we onder de man komen. 5km enkele reis en het regende ook nog eens de HELE dag.
Na 45min heen stappen en draven, op locatie wachten, losrijden, proefje rijden, les na afloop en alle bijkomende indrukken was het niet verwonderlijk dat de pijp leeg was. Rhona was echt kapot
Dit merkte ik heel erg tijdens de proef: de scherpte was eraf en dat kwam in vrijwel alles naar voren. De proef werd beoordeeld met 175 punten.
Onze voornaamste aandachtspunten zijn meer stelling en buiging en meer balans rechtsom.
Wel een dik compliment gekregen dat ik haar verder super voor elkaar heb en de basis er wel in zit. Alleen dat extra beetje dat ze nu mistte in de buiging en balans en dan maken we van de 5en en 6en, 7ens.
Nou moet ik zeggen, het ging beduidend slechter dan normaal maar dat is ook niet gek als het batterijtje leeg is

Maar, aangezien dit wel onze grootste stuikelpunten zijn waren de tips na afloop echt ontzettend fijn en we hebben toch erg fijn af kunnen sluiten.
Middenstap en middendraf ook proeftechnisch gereden en ook daar heb ik veel van opgestoken
Ze kan het best, ik moet het alleen goed eruit rijden...Al met al een top dag en ik kijk al heel erg uit naar ons officieuze debuut op 17 november wanneer we meedoen met een beginnerswedstrijd op dezelfde stalling. Alleen, gaan we dan wel met de trailer dus zal het energiepeil hopelijk beter zijn
Bij deze een sfeer/fotoimpressie.

https://lh3.googleusercontent.com/-6w8lMJ0VoBY/UHx0HWPBumI/AAAAAAAABUE/vx514ZHMr-Y/s500/d.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-82u6HFeSlV4/UHx0z0uVMJI/AAAAAAAABUw/ej13xANwj8k/s500/3.jpg

(spot de eigenwijze zwanen...deed Rhona niks
)Ik vind het vooral leuk om te laten zien hoe veelzijdig en leerzaam deze dag was!
Echt helemaal leuk!

)