Wie kan me verder helpen M1 dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Wie kan me verder helpen M1 dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 10:53

TIPS GEZOCHT!

Sinds enkele maanden start ik M1 met Cerona (5jarige merrie v. ungaro)
Cerona is een vijf jarige merrie, ze bood zich goed aan om over te gaan naar de klasse M1.
Van de B-L1- kwamen we regelmatig met prijzen thuis, en het L2 verliep geheel vlekkenloos.
Nu wist ik dat de M1 een hele opgave zou worden, het probleem is dat ik niet goed meer begrijp wat de jury wil zien.

We krijgen vaak complimenten over de vertoningen van de merrie.
Ik rijd zoals mijn instructeur het me geleerd heeft, en toch kom ik nu vrijwel iedere keer zonder winstpunt thuis.

Ik heb weinig ervaring in de wedstrijd sport, en cerona heb ik zelf opgeleid.

Nu ben ik pas bij ons in de buurt naar een paardenfokdag geweest met cerona.
Dressuur voor 5 jarige was hier namelijk ook aan de orde.
Het commentaar wat ik mee kreeg was dat ze er niet genoeg onder treed (meer moet gaan zitten)
Cerona is een grote merrie van ong. 1.75.

Nu mijn vragen,

1. Wat kan ik volgens jullie eraan doen (naast overgangen rijden) om ervoor te zorgen dat ze goed gaat zitten en compacter wordt?
2. Wat is volgens jullie een goed tempo, dit moet ik nu in het M1 naar mijn idee geheel aanpassen vrijwel tegen het verzamelde aan.

Ik kan goede tips gebruiken welke ik kan gebruiken om beter te kunnen presteren in de klasse M1.

Ik ben me ervan bewust dat cerona 5jaar is, ze bied zich goed aan en is erg leergierig, alleen wil ik dit op een goede manier benutten.

Anoniem

Re: Wie kan me verder helpen M1 dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:07

Poeh dat is lastig zonder de merrie te zien. Kun je niet eens filmpjes maken?