Annabel aan het werk in het herfstzonnetje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thea_Dinske

Annabel aan het werk in het herfstzonnetje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:53

:wave: Bokkers,

Hier stel ik jullie voor aan mijn Haflinger dame Annabel.

Afbeelding

Naam: Annabel
Roepnaam: Inde
Ras: Haflinger
Leeftijd 9 jaar
Vader: Wairan
Vader van moeder: Marshal vd Klingelbeecke.

Foto's zijn gemaakt door Suprice_Iris hier op bokt.

Annabel is nu een jaar in mijn bezit.
We hebben om de week les, waar we de laatste tijd veel werken aan mijn houding, de *juiste* activiteit van Annabel.
De dingen waar me nu tegen aan lopen is: Mijn houden ik zak een beetje in elkaar, vind het moeilijk om recht op en met hoofd omhoog te zitten, het lijkt soms wel op of er een touwtje mij weer terug trekt.
Hier een foto van mijn houding.... :o
Afbeelding

Wat mij om deze foto's heel erg opvalt en wat me ook al was opgevallen tijdens het rijden, is dat ze was onrustig met haar hoofdje is, hier zou ik graag wat tips voor willen, soms mag haar activiteit van achter wat meer, maar ik ben al erg blij met deze plaatsjes, ze voelt ook al echt veel fijner onder me dan toen we net begonnen, toen was ze wat rennerig, liep op mijn handen in plaats van op haar eigen benen, en ze dramde wat door. Ik krijg haar nu steeds beter op 2 teugels alleen blijft ze nog wat onrustig in de aanleuning. Ik denk dat die onrustigheid ook een beetje komt omdat ze wat bang is voor het zweepje, en we dat nu proberen weg te krijgen. Maar tips zijn welkom :D

Hier de foto's

Ik heb natuurlijk losgereden maar heb daar geen foto's van.

1) Drafje, leuk beeld alleen weet ik nog niet helemaal wat ik fijner vind, haar rond en wat lager rijden, of wat hoger zoals hier.
Afbeelding

2) Drafje, dit bedoel ik met iets ronder, alleen moet ze iets meer op der achterhand. Stomme vlecht :P
Afbeelding

3) Galopje: hier zie je dat ze wat onrustig met haar hoofdje.
Afbeelding

4)
Afbeelding

5) Meer activiteit van achter.
Afbeelding

6)
Afbeelding

7) Galopje :D
Afbeelding

Tips zijn welkom
Bedankt voor het kijken

:wave:

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:55

in de galop trek je soms je hakken een beetje ver op, en misschien kun je jezelf een beetje zwaarder maken in de galop, je lijkt af en toe een beetje te ver uit het zadel te komen, dit kan ook aan de foto's liggen hoor.

Xx
Laatst bijgewerkt door Lisa99 op 09-10-12 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:55

Leuke haf! ik vind de eerste en de laatste foto het mooiste, 1e foto geeft een fijn beeld.

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:56

Lisa99 schreef:
in de galop lijk je af en toe je hakken omhoog te trekken, hier kun je nog wat opletten en de dingen die je zelf ook al aangaf

Bedankt ! Ik zal er zeker op gaan letten :D

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:57

tisby schreef:
Leuke haf! ik vind de eerste en de laatste foto het mooiste, 1e foto geeft een fijn beeld.

Bedankt ! Leuk om te horen dat je foto 1 een fijn beeld vindt geven. Ik heb er een beetje me twijfels aan.
Dus leuk om de meningen van andere mensen te horen :j

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:58

Thea_Dinske schreef:
Lisa99 schreef:
in de galop lijk je af en toe je hakken omhoog te trekken, hier kun je nog wat opletten en de dingen die je zelf ook al aangaf

Bedankt ! Ik zal er zeker op gaan letten :D

ik heb mijn post een beetje aangepast

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:01

Lisa99 schreef:
in de galop trek je soms je hakken een beetje ver op, en misschien kun je jezelf een beetje zwaarder maken in de galop, je lijkt af en toe een beetje te ver uit het zadel te komen, dit kan ook aan de foto's liggen hoor.

Xx

Goed aangepast ! :) Klopt echt helemaal, dit is ook iets waar ik vaak op probeer te letten.

Nogmaals bedankt voor je tip !

Leanne_Salvo

Re: Annabel aan het werk in het herfstzonnetje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:16

Foto 1 en 4 vind ik een mooi beeld geven, de rest helemaal niet helaas. Op die foto's zie je er zelf ook meer ontspannen uit. Probeer zelf te ontspannen door goed diep te ademen en zucht eens regelmatig heel diep, met een hele lange uitademing. Hopelijk helpt dit je meer te ontspannen. Je zult zien dat het na een tijdje een stuk beter gaat zo, ik heb namelijk wel het idee dat je weet waar je mee bezig wilt, en waar je naartoe wilt.
Dus: ontspan en geniet! Veel succes!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:27

ik vind het een beetje lijken alsof je met je hele gewicht haaar naar beneden probeerd te trekken, ik zie totaaal geen lengte. dus ik zou zeggen los die voorkant en veel meer rijden!

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:20

leannerobert schreef:
Foto 1 en 4 vind ik een mooi beeld geven, de rest helemaal niet helaas. Op die foto's zie je er zelf ook meer ontspannen uit. Probeer zelf te ontspannen door goed diep te ademen en zucht eens regelmatig heel diep, met een hele lange uitademing. Hopelijk helpt dit je meer te ontspannen. Je zult zien dat het na een tijdje een stuk beter gaat zo, ik heb namelijk wel het idee dat je weet waar je mee bezig wilt, en waar je naartoe wilt.
Dus: ontspan en geniet! Veel succes!

Bedankt voor de tip, hier kan ik zeker wat mee.

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:21

Beauty_J schreef:
ik vind het een beetje lijken alsof je met je hele gewicht haaar naar beneden probeerd te trekken, ik zie totaaal geen lengte. dus ik zou zeggen los die voorkant en veel meer rijden!

Jammer dat het zo overkomt, maar het *naar beneden trekken* probeer ik juist helemaal niet.
Ik probeer juist voor wat los te laten en haar meer op 4 benen te laten lopen. Maar op sommige momenten wilt ze wat gaan hangen.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:54

Ze loopt op sommige foto's nog iets op de voorhand, probeer die achterhand te activeren dmv overgangen.
En ik weet dat je een knap paardje hebt, maar blijf wel voor je uit kijken. Je mag ook best wat trotser zijn op je paard, die schouders naar achteren!

Juicey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:51

Je bent erg aan het 'geld zoeken op de grond', dat is dus iets waar je misschien aan moet gaan werken. De laatste foto geeft me trouwens een erg fijn beeld.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 00:39

Leuke haf heb je! Je rijdt hem goed laag en rond vind ik altijd erg goed voor in de training. Voor je houding: probeer goed in het diepste punt van het zadel te zitten, je zit soms op de achterkant van de lepel (zie foto 4&5). Succes!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:02

He wat leuk om inde hier tegen te komen :)
Heb vroeger bij haar op stal gestaan.

Ze ziet er goed uit !

aangezien het HAW is ook ons even aan de regels houden :)
Probeer haar inderdaad wat meer op haar achterhand te krijgen ze duikelt een beetje, verders ziet het er netjes uit !

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:16

Als je paardje gaat gangen, probeer dan om ze goed te activeren achteraan zodat ze van die hand af komt. Desnoods even bijna geen teugeldruk, laat ze maar wat uit de houding komen, maar eerst reactie achteraan, en dat dan verwerken vooraan... Verder zoals gezegd niet naar je mooie haf kijken maar recht voor je! ;)

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:19

Op de laatste foto viel het mij op dat ze de schouder niet helemaal meeneemt in de wending. Probeer als je wend goed de buitenteugel mee te nemen en er zo voor te zorgen dat de schouder meedraait in de wendingen.
Om dit te oefenen rijd ik altijd veel volte verkleinen en weer openen en er dan goed opletten dat de schouder mee naar binnen draait en niet naar buiten duwt.
Ik vind je haf erg leuk!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:06

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

whisky_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:37

Foto 1 vind ik inderdaad een mooi beeld geven, misschien nog iets 'zwaarder' in het zadel gaan zitten, maar ik denk dat dat wel goed komt! ;)