verveling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMEGAN___95

verveling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 07:11

haai!

ik heb de laatste tijd een beetje het gevoel dat m'n dravertje zich verveeld onder het zadel!
ik probeer echt vanalles.. veel overgangen, galop > halt > weg galopperen. draf > halt > weg draven, pasjes achterwaarts of balkjes lopen!
maar nog heb ik het idee dat ze zich verveeld, waardoor ze gaat lopen stieren,
dan gaat ze zich op alles concentreren behalve mij en zoekt ze van alles op om zich door te laten afleiden..
help? ;(

midgie

Re: verveling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:48

Geloof me een paard verveeld zich niet en gaat ook geen afleiding zoeken, dat zijn emoties die een paard niet kent , dus je zal of de oorzaak bij het lichamelijke moeten zoeken, zoals zadel of ergens pijn in de rug o.i.d, of aan je eigen rijtechniek en den dat je miss zelfs daar het beste in kan gaan zoeken, neem les van een goeie instructrice die jou ook de theorie kan leren, ga ook eens lezen over wat paarden zijn en hoe ze zijn.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 07:53

zadel & tuig is het niet, dat weet ik zeker, lichamelijk ook niet, want ze loopt goed en controleer haar altijd tijdens het poetsen helemaal op 'gevoelige' plekken, nooit last van gevoelige plekken..?
ik rij ook lessen, van de eigenaresse van stal (rijdt zelf zz) en ook van haar dochter (m/l spring b dressuur(dressuurt niet veel omdat ze springen leuker vindt maar ze beheerst het wel super goed))

maar je ziet haar echt om zich heen kijken van waar ze zich op kan richten..?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:58

Dan ligt het probleem toch bij jou zelf,
Hoe oud is het dier?

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 07:59

11 jaartjes!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:03

Waarom zou een paard zich niet vervelen of iets saai vinden?

Misschien eens iets heel anders doen als afwisseling: naar buiten, schriktraining, longeren oid.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:05

ik longeer 1 à 2 keer per week,
1x in de maand verzinnen ik en me vriendin wel iets met een zeiltje of over pionnetjes heen springen
& ik wandelde altijd buiten maar komt er nu niet meer van omdat het 's ochtends te donker is en ze dus het verkeer veel enger vindt :?
ze is ook niet volledig verkeersmak, nooit geweest ook, is nu wel beter dan in t begin..

dagenraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:57

Zo te horen heeft je paard meer afwisseling dan de meesten. Dat lijkt me sterk. Verveling en afleiding zoeken, ik geloof ook niet dat een paard dat verzint. Als hij dat zou kunnen bedenken, dan zaten we er soweiso niet op. Maar wat wel kan is dat ze veel stress heeft tijdens het rijden. Ik heb geen idee waar dat dan vandaan komt maar houd er rekening mee dat je een vluchtdier berijdt. Als ze stress heeft gaat ze vluchten en wordt scherp alert op de omgeving. Rijd je misschien te kort in de hals ? niet helemaal mooi recht in t lichaam ? maak je het te moeilijk voor t paard ? Zit je wel mooi stil ? allemaal redenen waarom een paard in de loop van de tijd stress opbouwt. Heeft ze misschien toch ergens pijn ? Lastig he, als je t niet kan inschatten.

Daarnaas is het zeker niet gezegd dat iemand die ZZ rijdt ook kan lesgeven, maar dat is weer een heel ander topic.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:59

misschien eens een andere instructeur/instructrice vragen?

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:03

Rij je elke dag of wissel je ook wel eens af met vrij werken of een buitenritje?

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 10:04

ik rij niet altijd, ik longeer ook & vandaag heb ik dan alleen gestapt zonder zadel en wat gespeeld met haar in de bak met een oh zo eng zeiltje, wat na een kwartier niet meer eng was haha!